Avatar billede idani Praktikant
02. juli 2012 - 11:32 Der er 1 løsning

Outlook 2007 - Makro til at sætte afsender, erstatte en tekst og så sende.

Jeg sidder i Outlook 2007 og skal sende den del mails via outlook, alle har forskellige breve tilknyttet og afsender er ikke defineret andet steds i database.

Jeg sender disse mails og vedhæftede filer via Edoc.
Da jeg ikke selv har mulighed for at ændre følge teksten i Edoc - så har jeg benyttet mig af det som hedder hurtige dele.

Makroen jeg har behov for skal kunne gøre følgende.

Sætte afsender til: eg. Test@test.dk (jeg ændre selv til den korrekte)
Første line i selvteksten skal markeres og erstattes med den hurtig tekst jeg har stående.
Mailen skla så sendes til slut.

Normalt ville jeg blot indspille makroen - og så redigerer den efter følgende, men da jeg ikke kan det i Outlook, og jeg heller ikke selv kan skrive makroen - så håber jeg at en venlig sjæl vil skrive den lille VBA til mig - sådan at jeg selv kan rette den til hvor jeg har behov for det

Hilsen
ida
Avatar billede idani Praktikant
15. august 2012 - 13:34 #1
lukker