Avatar billede compac Seniormester
27. juni 2012 - 20:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ikoner i processlinien i WindowsXP

Jeg kunne tænke mig en mulighed for at lægge ikoner for de hjemmesider jeg anvender mest som ikoner i processlinien. Hvordan bærer jeg mig ad med det?
F.eks hvis jeg vil lægge www.eksperten.dk som en ikon - altså samme funktion som en genvej.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2012 - 20:52 #1
Hvis du går i start-foretrukne og højreklikker på link til det du vil have i processlinien og vælger kopier og sætter det ind på skrivebordet. Hvis du ikke har det skal du aktivere hurtig start, og så kan du trække det ind her. Når du peger på pilen kommer dine links frem. Du kan jo omdøbe dem så du får den tekst du vil på genvejen.
Avatar billede store-morten Ekspert
27. juni 2012 - 20:52 #2
Prøv at pege med musen på ikonet til højre for adressen, og vent ;-)
Avatar billede store-morten Ekspert
27. juni 2012 - 20:54 #3
Så fremkommer teksten "Træk til proceslinen for at fastgøre side"
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2012 - 20:57 #4
En anden måde er at du gemmer alle dine favoritsider i en mappe i browseren.
Bag efter højreklikker du på proceslinien og vælger værktøjslinie-ny værktøjslinie.
Her går du ind i c drevet og finder dokuments og settings- går i din profil mappe, og finder foretrukne, som du trykker på og finder din nye mappe med din favoritter og vælger denne.
Nu skulle du i højre side få navnet på din mappe, samt en pil.
Trykker du på pilen skyder dine fortrukne ud og du kan vælge der fra
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2012 - 21:02 #5
#3 Øh er det ikke i win 7 det forekommer?
Synes ikke jeg får disse meddelser i XP (som spørger også bruger)
I hvilken browser i så fald?
Avatar billede jensenjs Juniormester
27. juni 2012 - 22:51 #6
@4
Den har jeg også brugt i nogle år, lave en mappe tilføje de ikoner man ønsker, tilføje mappen med ny værktøjslinje.
og det er også den bedste løsning til spørgeren her.
Jeg havde oprettet en mappe med under mapper som redskaber, multimedia, kontor, osv osv. Genialt og simpelt.

Men er der nogen der lige som jeg bruger Windows 7 og Vista
så er det ikke en god ide desværre.
Af en eller anden ukendt årsag skal windows ud og genoprette links og ikon billederne igen og det tager evigheder, man kan sidde og vente i flere minutter hvis der er mange ikoner. ØV
Avatar billede store-morten Ekspert
27. juni 2012 - 23:03 #7
#5 Jo, korrekt W7 og IE. Derfor starter forslag i #2 med "Prøv..."

I XP og IE og man har "Hurtig start" på proceslinien.
Så kan man trække genvej fra "Foretrukne" til "Hurtig start"
Avatar billede compac Seniormester
30. juni 2012 - 21:16 #8
tak for dit råd 220661 - læg et svar
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2012 - 08:50 #9
ping