Avatar billede MHougesen Nybegynder
23. juni 2012 - 14:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Danske Programmeringssprog

Findes der nogle programmerings sprog på dansk? hvis ja hvilke
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
23. juni 2012 - 14:43 #1
du kan prøve at google programmeringssprog dansk
første link er til wikipedia, og den siger der findes et sprog der hedder "Blubi - Programmeringssprog på dansk, til undervisningsbrug.", kender intet til det, men hvorfor skal det være på dansk ??, det vil være merer nærliggende at programmerer på engelsk.
hvad skal du kunne programmerer med sproget ??,
Avatar billede MHougesen Nybegynder
23. juni 2012 - 14:55 #2
Da jeg er nybegynder ville det være nemmere hvis det var på dansk og jeg ville bruge det til at lave programmer i
Avatar billede MHougesen Nybegynder
23. juni 2012 - 14:56 #3
Blubi er et program hvor man kan programmere en larve til at gøre forskellige ting
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
23. juni 2012 - 19:02 #4
Nej, nej og atter nej. Dette gør det ikke lettere på nogen måde. Tværtimod.

Uanset om du er begynder eller ej, er det fuldkommen latterligt at tilvænne sig at programmere på dansk, fordi du kommer aldrig til at bruge det igen, da du stadigvæk skal programmere på engelsk senere hen.

Sæt dig ned og tag dig den tid det kræver at få det lært. :)
Avatar billede MHougesen Nybegynder
23. juni 2012 - 23:04 #5
Ok men har du så nogle forslag til hvilket programmering sprog jeg skulle lære?
Avatar billede pstidsen Novice
23. juni 2012 - 23:16 #6
HTML, CSS, PHP og JavaScript.
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
23. juni 2012 - 23:42 #7
@pstidsen: Nu lyder det ikke ligefrem som om at det er webrelaterede sprog han spørger efter. :)

@MHougesen: Umiddelbart ville jeg sige enten Java eller C#. :)
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
23. juni 2012 - 23:44 #8
Og i tilfælde at tanken skulle strejfe dig, har Java og JavaScript intet med hinanden at gøre.
Avatar billede MHougesen Nybegynder
23. juni 2012 - 23:50 #9
@DeeDawg Ok og hvad er forskellen på Java og JavaScript?
Avatar billede pstidsen Novice
23. juni 2012 - 23:58 #10
#7: Hvor dum kan man være? 0.o

#9: KÆMPE! Det er to HELT forskellige sprog. JavaScript bruges primært på hjemmeside, hvor Java mere er til programmer.
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
12. juli 2012 - 14:47 #11
:)
Avatar billede MHougesen Nybegynder
12. juli 2012 - 15:21 #12
Tak dee :)
Avatar billede bazinga Praktikant
13. april 2017 - 02:07 #13
Jeg vil nok anbefale python, da det er mindre forvirrende end de andre, især når man er en nybegynder + Det er ikke så bøvlet at få det hele sat op(Idle eller Python shell), man skal bare huske at tikke den lille box hvor der står "add to Path", lave en ny fil i Idle, skrive sit program, gemme det og så ellers bare køre/compile det. Python et meget vidtspredt programmerings sprog så det er hammerlet at få hjælp og finde tutorials, efter min mening giver det hele også meget mere mening end med nogle af de andre sprog jeg prøvede før, men senere kan man jo altid gå i gang med de andre(men hver ting til sin tid). Python har forresten også en turtle funktion som kan impoteres som er smadderlet at bruge og et rigtig godt redskab til at starte med.