Avatar billede ninanip Novice
16. juni 2012 - 13:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ønsker at oprette en side hvor bruger selv kan oprette emne tekst og billede...som DBA eks.

Da jeg ikke ved bedre har jeg ikke valgt asp eller php eller andet.
Hvilket program skal anvendes til en hjemmeside hvor jeg ønsker at en bruger kan oprette en overskrift, en teskt og indsætte et billede.
brugeren skal selv kunne slette dette igen.
Eller den skal udløbe efter en given tid.?

Mvh Nina
Avatar billede Wally1973 Praktikant
16. juni 2012 - 13:42 #1
Begge dele kan benyttes uden problemer.
Valget bør derfor ske på baggrund af hvad du kan finde ud af og hvad din server understøtter, samt evt. hvad administratoren/ejer af siden måtte ønske.
Avatar billede ninanip Novice
16. juni 2012 - 14:27 #2
Min server understøtter php så det er jo bare top. Så skal jeg bare sætte mig ind i det. Kan man tidsbegrænse indlæg der er lagt op af en bruger ?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2012 - 16:07 #3
Ingen boer overveje ASP idag. PHP eller ASP.NET var oplagte.

Men endnu mere oplagt var nok et faerdigt CMS system.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
16. juni 2012 - 16:27 #4
#2
PHP er nok det mest udbredte idag, så ikke et dårligt valg.
Ang. tidsbegrænsningen, så er det lidt tricky, da det afhænger af din adgang til serveren.
PHP er som sådan udviklet til at blive afviklet når brugeren vælger at hente en side og det er jo lidt svært at bestemme.
Man kan så vælge at gøre det lige før brugeren for vist en side, men det kan gøre hentningen langsommere og man skal også have funktionalitet der gør at det ikke går amok, hvis der pludselig kommer 100 brugere på samme tid, da opdateringen så risikerer at køre en masse gange samtidigt, hvor det ikke er nødvendigt, hvilket også typisk vil trække meget på serveren.

Har man mere adgang til serveren, så er et cron-job løsningen ved Linux servere og en skemalagt opgave, hvis det er en Windows server, hvilket er det samme bare med forskellige navne. :)

Har man ikke den adgang, men adgang til andre maskiner, hvor man kan administrator-adgang, så kan en speciel side til styring af opdatering laves og denne kan så kaldes automatisk fra denne maskine med administrator-adgang.

Der sidder en masse programmører her på forummet og de kan nok svare mere præcist på hvad der er løsninger, så lav evt. et nyt spørgsmål med dette problem specifikt, men undersøg lige først det med adgangen til cron-jobs/skemalagte opgaver, da det helt sikkert vil komme op. :)
Avatar billede ninanip Novice
21. juni 2012 - 08:48 #5
I debaterer og jeg fatter ikke meget af dette.
Riget fattes penge derfor vil jeg selv lave det jeg kan eller finde een der kan lave en basal løsning for under en plov..
Avatar billede ninanip Novice
23. juli 2012 - 08:05 #6
Wally1973 kan du ikke lige smide et svar så du kan få point...