Avatar billede ae03 Novice
13. juni 2012 - 10:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Variabeltype date i MS SQL

Når jeg i hjælpen til SQL Server søger på "SQL Server 2005 date" og går ind på datoformater, fremgår det, at der er et variabelformat, der hedder date, men når jeg forsøger at benytte det, kan det helt oplagt ikke benyttes. "date" forbliver sort i koden frem for at blive blå, som andre genkendte formater, og der kommer fejl, hvis jeg forsøger at køre min kode.

Jeg kan selvfølgelig omgå det ved at benytte datetime og begrænse min feltlængde, så der kun er plads til datoen, men det irriterer mig, at der tilsyneladende angives et variableformat, som ikke kan bruges. Kan nogen forklare, hvor det er, at jeg misforstår et eller andet?
Avatar billede Syska Mester
13. juni 2012 - 10:40 #1
DATE og TIME kom først med i SQL 2008. Så er du på 2005 ... har du kun DATETIME og DATETIMEOFFSET.

mvh
Avatar billede ae03 Novice
13. juni 2012 - 11:00 #2
Ja, den er jeg så også lige faldet over ved et tilfælde. Irriterende, at det ikke fremgår, når jeg direkte angiver 2005 i min søgning.
Smid et svar.

Vh Lars
Avatar billede Syska Mester
13. juni 2012 - 11:07 #3
svar.

Hvad side har du læst det på? Jeg er rimelig sikker på MS angiver at de data typer kun virker i 2008 og frem.

mvh
Avatar billede ae03 Novice
13. juni 2012 - 11:12 #4
Det gør det sikkert. Jeg har lige opdaget, at min søgestreng fører mig til et hit på tids- og datoformater i Server 2012. Jeg tvivler sådan set ikke på, at de info de angiver er korrekte.

Problemet er vist mere, at deres søgefunktion i hjælpen ikke virker videre godt. Men hvad kan man forvente? De kan efter min opfattelse heller ikke lave en særligt velfungerende søgemaskine.