Avatar billede daphne Novice
10. juni 2012 - 16:34 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få lyd i Windows 7

Jeg har skiftet fra Windows XP til Windows 7, men har problemer med, at få lyd på til at afspille f.eks. musik eller lignende.

Jeg har lyd-ikon forneden, og det står som det skal, min skærm (hvor højtalerne er indbygget) står også til at være på lyd.
- har også tjekket via kontrolpanelet, og dér står den også til at der skal være lyd på.

Men intet sker, og den er totalt tavs.

Håber nogen kan give mig en idé om hvad pokker jeg skal gøre for at få lyd på maskinen.

På forhånd tak.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
Avatar billede claes57 Ekspert
10. juni 2012 - 17:11 #1
prøv at sætte et sæt hovedtelefoner til (det typisk grønne) stik på pc - kommer der lyd, så tjek kabel fra lydudgang til skærm.
Og tjek drivere med slimdrivers
http://www.driverupdate.net/
den orange download er gratis - og den opdaterer dine hardware-drivere til nyeste version ud fra id på hardwaren. (hent alt, hvad den foreslår).
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. juni 2012 - 17:17 #2
Hvordan overfører du til skærmen? hvis du bruger HDMI skal du aktivere Digital delen under lyd!
http://img718.imageshack.us/img718/914/administrerlyd.png
Avatar billede daphne Novice
10. juni 2012 - 17:32 #3
#1>
Ejer ikke et sæt hovedtelefoner, så hvad gør jeg så ?
Avatar billede daphne Novice
10. juni 2012 - 17:33 #4
#2>
Forstår ikke hvad du mener med, om hvordan jeg overfører til skærmen ??

- og hvad er HDMI, og hvordan kommer jeg derind ??
Avatar billede claes57 Ekspert
10. juni 2012 - 17:37 #5
er der 1 eller 2 kabler fra pc til skærm?
1 kabel med små stik = hdmi
2 kabler er ikke hdmi (men lyd for sig selv)
Avatar billede daphne Novice
10. juni 2012 - 17:42 #6
Der er 3 ledninger, der går igennem skrivebordet, og ned til selve cpu'en.
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. juni 2012 - 18:01 #7
Hvilket stik bruges ?
http://gratisupload.dk/vis/680682/
Avatar billede claes57 Ekspert
10. juni 2012 - 18:01 #8
så har du også strøm den vej...
hvordan går det så med slimdrivers?
Avatar billede pstidsen Novice
10. juni 2012 - 19:31 #9
Gå ind i Enhedshåndtering. Er der nogle gule trekanter?
Avatar billede theincomlive Praktikant
10. juni 2012 - 21:05 #10
højreklik på lydikonet

vælg afspilningsenheder

højreklik på diverse hardware og vælg test

den der giver lyd sætter du som standard-enhed

der efter deaktivere du de andre så de ikke driller dig igen
Avatar billede theincomlive Praktikant
10. juni 2012 - 21:19 #11
evt kan du fjerne drivers i enheds håndtering

ved at
højreklikke på computer i menuen star
vælg enhedshåndtering
find enheder til lyd video og spil
højreklik på enhed
klik fjern
evt flueben
genstart computer
evt genstart igen

windows opdatering kan nemlig godt drille
og har du husket at hente installation til din lydkort

gå evt på hp hjemmeside hvis du har en hp
intast dit p/n nummer
P/n er produkt nummer

håber det hjælper
Avatar billede daphne Novice
11. juni 2012 - 08:56 #12
#10>
Jeg kan ikke vælge 'afspilnings-enheder', der er 4 valgmuligheder, som bliver anført som værende 'afspilnings-enheder', men det fremkommer ikke som en valgmulighed, og herunder er der heller ikke mulighed for at vælge 'diverse hardware'..

Ved ikke hvor jeg skal starte nu :-(

Mvh.
Gitte
Avatar billede pstidsen Novice
11. juni 2012 - 09:08 #13
Prøv Kontrolpanel--->Lyd er de rigtige enheder standard??

Hvordan overfører du billede og lyd???????
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. juni 2012 - 09:16 #14
#2 + #7
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. juni 2012 - 09:27 #15
http://img546.imageshack.us/img546/7688/enheder1.png
På nogle bundkort kan man i øvrigt i Bios deaktivere det interne lydkort.
Avatar billede theincomlive Praktikant
12. juni 2012 - 11:30 #16
daphne i bunden eller bag på din computer er der et model nummer de kan se lidt forskelige ud men noter det ned mens du ser på det...

når du så har noteret det ned kan du gå ind på producenten af din computer og led efter det der heder download og support

der kan du indtaste dit nummer og finde samtlige installationer til din computer

det kan for eksempel hede wlan lan realteck og så videre

prøv ikke at rode med bois opdateringer og bios, det kan gå galt

ellers kender du ikke en der der kan hjælpe dig gennem programmet teamviewer
Avatar billede daphne Novice
14. juli 2012 - 15:39 #17
Så lykkedes det at få lyd på.. havde besøg af en gut, der har lidt mere forstand på det end jeg har igår aftes, så nu er lyden kommet på igen.

Takker for indsatsen.

Mvh.
Gitte