Avatar billede herberth Juniormester
09. juni 2012 - 00:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål om CMS

Hej
Jeg vil gerne lave en sidemenu som viser indholdet på den enkelte side. Gerne en som automatisk dannes ud fra det jeg på min side har defineret som værende overskrift 1 <h1>.

Jeg har søgt lidt rundt og tror nok at det rigtige er at lave sådan en i CMS.

Min hjemmeside er lavet i Joomla 2.5. Så måske nogle kender til et modul som kan benyttes her?

Jeg er åben for forslag.

Jeg har søgt lidt på section list og på id="wrapper"
Men jeg er ikke blevet meget klogere.

Nogle der kan hjælpe med det stykke kode som laver sådan en sidemenu?
Avatar billede herberth Juniormester
09. juni 2012 - 12:12 #1
Eller måske bare nogle som kunne fortælle mig hvor jeg skulle kigge efter en løsning?
Avatar billede theincomlive Praktikant
10. juni 2012 - 09:26 #2
så vidt jeg ved er joomla cms=content management system,
og hvad jeg har forstået at man skal lave css/xml template for at kunne redigere modulerne i joomla...

har du prøvet at loge ind på din joomla side 127.0.0.1/administrator og tilføje noget nyt som modul/menu/link

det er ikke så længe siden jeg har rodet med det, hvor man har et template installert...

hvis du taler om selveste template programmering, skal du holde dig til xml/css template som skal være joomla kompatibel, og der er jeg selv på herrens mark det kræver enten tamplate manager eller hardcore viden at lave et template
Avatar billede herberth Juniormester
12. februar 2015 - 20:46 #3
lukkes