Avatar billede apr1337 Nybegynder
06. juni 2012 - 12:55 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Søgning på partition efter formatering.

Hej.

Jeg har to partitioner på min Windows 7 desktop. Den ene er til styresystem, og den anden er til alt andet. Jeg har så lige formateret min windows partition, men nu er den store parition ligesom ikke indekseret længere, og jeg kan ikke søge på den via Start-menuen. Er der en måde at bede windows om igen at kigge efter resultater på den store partition når jeg søger efter ting?
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2012 - 13:26 #1
Prøv at se hvad der vise i Diskhåndtering. Måske er partitionstabellen mistet, men den kan gendannes.
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2012 - 13:29 #2
Hvis det er manglende partitionstabel, så download dette program.
Gå ind for oven under Wizard og brug den automatiske metode.
http://download.cnet.com/EaseUS-Partition-Master-Home-Edition/3000-2248_4-10863346.html
Avatar billede apr1337 Nybegynder
06. juni 2012 - 13:57 #3
Hvordan kan jeg se om partitionstabellen er mistet?
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2012 - 14:12 #4
Det kan du se i Diskhåndtering. Står der Not formated eller not allocated? Hvis der står at disken er i orden, men du kan se, at den ikke har noget drevbogstav, så venstreklik med musen og giv den et.
Bare skriv hvad der står.
Hvis du ikke kender Diskhåndtering så gør følgende.
Under "Start" skriv Disk og gå ind under Skabe og formatere. Min er på engelsk hvor det hedder "Create and formate harddisk partitions"
Avatar billede montago Praktikant
06. juni 2012 - 14:23 #5
>> Jeg har så lige formateret min windows partition, men nu er den store parition ligesom ikke indekseret længere,

Dét du egentlig skriver, er at Indekseringstjenesten i Windows ikke længere indeholder Index over dine filer på Partition2 (D:\ eller E:\)

tryk på start og skriv "Indeks" eller "index" alt efter sprog
tilføj de drev du gerne vil søge i.

alternativt kan du gå ind på drevet i windows og begynde at søge oppe i søgebaren. Windows kommer med en gul bjælke og spørger om den skal tilføje D:\ til indexet... tryk på JA.
Avatar billede apr1337 Nybegynder
06. juni 2012 - 14:33 #6
Jeg kan sagtens tilgå partitionen via "Denne Computer", så der står bare Healthy (Primary Partition). Problemet er bare at filerne på den ikke dukker op som resultater ved søgninger i start-menuen.
Avatar billede montago Praktikant
06. juni 2012 - 14:38 #7
nemlig - så skal du tilføje drevet til dit Index som jeg har fortalt dig.
Avatar billede apr1337 Nybegynder
06. juni 2012 - 14:40 #8
Ja, så første lige dit svar efter jeg skrev det ovenstående. Jeg har prøvet at gøre hvad du skrev, og det virker jo også til dels. Når jeg søger nu kommer der mapper frem i søgningen, hvor det før var Application filen der kom når man fx søgte på "VLC". Men er ikke sikker på at jeg kan komme det nærmere.
Avatar billede montago Praktikant
06. juni 2012 - 14:46 #9
det tager lidt tid inden indexet er opbygget, måske er det derfor du ikke får så mange resultater endnu..

du kan se status inde i indekserings-tjenesten
Avatar billede apr1337 Nybegynder
06. juni 2012 - 14:51 #10
Okay jeg prøver at rode lidt videre med det, tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2012 - 14:53 #11
"Jeg kan sagtens tilgå partitionen via "Denne Computer", så der står bare Healthy (Primary Partition)."
Står der det i "Denne computer? Mener du ikke Diskhåndtering? Har disken da et drevbogstav?
Avatar billede apr1337 Nybegynder
06. juni 2012 - 14:56 #12
Jo der står Healthy i Diskhåndtering. Disken har også et drevbogstav , ja.