Avatar billede escape4ever Novice
05. juni 2012 - 11:50 Der er 1 kommentar og
1 løsning

CMS System i dreamweaver

hey derude

skal til at igang med at lave en hjemmeside i dreamweaver
og vil gerne lave et CMS System, har ikke fundet nogle toturinals jeg kunne bruge så vil høre om i har nogle link eller forslag til hvordan man laver sådan et?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juni 2012 - 12:41 #1
Start med at designe database ud fra hvad administrator skal kunne.
Adminstrator - han skal kunne logge sikkert ind, og oprette evt skribenter (som også kan logge ind), menuer (+undermenuer), sider (så du skal også have indbygget en lille editor).
Der skal måske være en bruger/medlem-gruppe og der skal være mulighed for at kunne maile disse.
Så er de grundliggende krav på plads, og du laver et par tomme skabeloner for sitet opbygning (fx header, footer, menu, side) og mulighed for at justere css-koderne (som også ligger et sted i databasen).
Tilbage er så kun at fylde data i.
Avatar billede escape4ever Novice
15. april 2015 - 12:34 #2
er ved at rydde op i mine sager,
kom aldrig videre med det, lukker selv efter mig
tak for forsøget