Avatar billede mason Nybegynder
02. juni 2012 - 22:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke embedde font i Word skabelon

Hej, jeg kan ikke embedde min skrifttype i min Word 2007 skabelon.
Jeg har vinget af i feltet "Embed font in this file" under Save options. Men når jeg tester skabelonen på en anden pc som ikke har skrifttypen installeret, så ersatter den blot skrifttypen med en anden.
Jeg har søgt på nettet og herinde, men kan ikke finde en løsning.
Håber meget nogen kan hjælpe, da jeg er i tidsnød.

Mange hilsner
Avatar billede milter Ekspert
02. juni 2012 - 23:17 #1
Avatar billede mason Nybegynder
03. juni 2012 - 08:55 #2
Hej, nej desværre. Siden havde jeg også selv fundet :-)
Og løsningen med at gemme som .doc kan kun bruges på almindelige word dokumenter, og jeg skal bruge en løsning til en word template/skabelon. Og der kan man af gode grunde ikke gemme som .doc
Jeg bliver nødt til at gemme som .dotx for at bevare mine template funktioner.
Så jeg er helt på bar bund.....
Avatar billede milter Ekspert
03. juni 2012 - 12:36 #3
Er det en speciel font, måske en, man skal have købt rettighederne til?

http://nwalsh.com/comp.fonts/FAQ/cf_14.htm
Avatar billede mason Nybegynder
03. juni 2012 - 14:13 #4
Hej, jeg har tjekket fonten for netop det. Og embedding er fully allowed. No restrictions.
Så jeg ved sgi ikke, hvorfor det ikke virker
Kan det virkelig passe at det ikke kan lykkes?
Avatar billede milter Ekspert
03. juni 2012 - 16:23 #5
Jeg går ud fra, du så også har læst siden her:

http://support.microsoft.com/kb/290952

Og er det en .ttf-font? Har du prøvet at installere fonten direkte på den anden computer?
Avatar billede mason Nybegynder
03. juni 2012 - 20:23 #6
Ja, jeg har gjort helt som der også står.
Nå, men jeg må give op her.
Lægger du et svar, så du kan få point? Tak for din tid :-)
Avatar billede milter Ekspert
03. juni 2012 - 23:01 #7
Jeg har selv haft nogle gevaldige problemer med fonte fra Mac'er med PDF'er lavet i InDesign, som jeg skulle åbne på en Windows PC. I de tilfælde lå problemet ikke bare i fontene, men også i, at Adobe-programmer tilsyneladende taler ubesværet sammen, medens det straks bliver mere besværligt, når andre programmer kommer ind i billedet. Det drejede sig bl.a. om, hvordan layers og transparens blev tolket.

Jeg kunne deværre ikke hjælpe dig, så lav selv et "Svar" og tag pointene. Ellers tak :-)
Avatar billede mason Nybegynder
04. juni 2012 - 10:00 #8
Det er pænt af dig, men selvfølgelig skal du have point - du har jo været så flink at bruge tid på det her.
Så kom frisk... :-)
Avatar billede milter Ekspert
04. juni 2012 - 12:29 #9
Jamen så ..... :-)