Avatar billede vwsorensen Nybegynder
28. maj 2012 - 18:04 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hardiskoptager der skal kunne overføre indhold nem og smertefrit

Hej.
Jeg bor til leje og for derfor TV ud af væggen, mit fjernsyn kan dog ikke se digitalt indhold så jeg vil gerne have en hardiskoptager der kan det så jeg kan se DR HD osv. Men derudover vil jeg gerne have at jeg, uden at skulle brænde det på DVD kan overføre optagelser til min PC, så jeg kan se dem på min ipad eller mobil.
Findes det overhovedet? det skal også gerne have et lækkert og nemt interface, Prisen er hvad den er men det må self. gerne være billigt

Håber at det findes for det ville være super dejligt at kunne få de gode udsendelser med på farten
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2012 - 18:10 #1
Så vidt jeg ved, kan optagelser på Digitale optagere ikke overføres til andre medier, modsat analoge optagelser.
Avatar billede Titanic15 Praktikant
28. maj 2012 - 18:53 #2
Hejsa vwsorensen.

Jeg har en Harddiskoptager, med Bluray, men den kan IKKE optage over på dvd skiver da det er ligesom at lave en digital kopi.

Men du kan se tv udsendelser på nettet
dr.dk/nu - endnu er det gratis
sputnik.dk - mod betalling.

Men jeg har endnu ikke hørt noget om at man skulle kunne overføre
tv udsendelser over på pceren, fra Harddisk optageren.

Du skriver desuden også at du ville have en billig en

men der vil jeg altså så sige at pris og kvalitet hører sammen.

Titanic15
Avatar billede vwsorensen Nybegynder
28. maj 2012 - 19:28 #3
Det med dr/nu osv. det kender jeg godt. den skal ikke spiller over til DVD helst over til en anden hardisk.
Jeg sagde ikke den skulle være billig den skal bare ikke koste 5000 kr så er det nemlig ligemeget:)
Avatar billede thov Forsker
28. maj 2012 - 20:12 #4
En videorecorder som har SCART/s-video/composite udgang, kan digitalisere til en computer med en adapter som denne: http://www.edbpriser.dk/av-capture/delock-usb-20-video-grabber-id-5153202.aspx

HD opløsningen overlever nok ikke, men hvad gør det, når videoerne alligevel skal ned i tablet-pc format.
Avatar billede vwsorensen Nybegynder
28. maj 2012 - 21:41 #5
Ok. Det lyder lækket men er S-video det der også hedder sammensat video som feks. denne har.
http://www.proshop.dk/Harddisk-DVD-optager/Samsung-BD-D8500N-Blu-Ray-HDD-Recorder-2257881.html?utm_source=edbpriser&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Så den kan arbejde sammen med denne.
http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=61769&pn=DELOCK&vare=618496&f=edbp

Og overføre optaget TV direkte til computeren?

Undskyld jeg er lidt tungnem men det er ærgerligt at bruge omkring 2500 også at det ikke virker:)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
28. maj 2012 - 22:39 #6
Du kan ikke finde optagere fra de store og anerkendte mærker der kan dette, da Hollywood ikke kan lide det og dermed presser disse mærker til at producerer disse produkter.

De kan dog fås, men skal så i stedet findes i mindre butikker, så som Harald Nyborg, Aldi, Lidl, Netto o.l.

Hop forbi www.recordere.dk og spørg på deres forum.
Emnet har været oppe en del der og der er konstant nogen der holder øje med hvad der er tilgængeligt på det danske marked netop for at løse dette problem.
Avatar billede daquar Nybegynder
29. maj 2012 - 12:26 #7
Du skal nok have fat i en TV dekoder til PC'en. Jeg ville anbefale Hauppauge WinPVR 930C som kan optage i HD, men jeg har kun fået den til at virke på linux selv ^_^
Avatar billede thov Forsker
29. maj 2012 - 12:35 #8
BD optageren du har i tankerne, har composit+lyd udgang (gul, rød og hvid RCA-phono bøsning).

Det passer perfekt til DeLOCK'en, bortset fra at alle bøsninger er hun'er.
Heller ikke noget problem, for han-han phono-kabler kan købes overalt.

Og lige til sidst: Den gule bøsning er video, den røde er lyd i højre kanal og hvid er lyden i venstre kanal.
Avatar billede vwsorensen Nybegynder
29. maj 2012 - 13:44 #9
Ok tak Thov.
Er du sikker på der ikke ligger en spærring. Det lyder jo meget enkelt i forhold til at det lyder som om folk har problemer med at overføre fra en hardisk..
Avatar billede thov Forsker
29. maj 2012 - 16:03 #10
Jeg har svært ved at se hvordan en digital spærring skulle kunne slippe igennem digital->analog->digital konverteringer.

Prisen for det, er en lille forringelse af billedkvaliteten.
Avatar billede thov Forsker
29. maj 2012 - 16:06 #11
Nåe ja :-)
Så lige ulempen p.g.a. tidsforbruget, for 1 times video tager det 1 time at 'konvertere'.
Avatar billede trav4u2 Novice
05. juni 2012 - 00:40 #12
Jeg ville dele dine ønsker op i 2.
1. At se digitale kanaler på TV'et
2. At få de digitale kanaler over på PC'en

Ad 1
- Køb et billigt fladskærms TV, og så glæd dig over at du hver måned sparer $$ i strømforbrug.
- Køb en modtagerbox. I flg. Tænk er de alle noget skrammel alligevel; så gå bare efter den billigste eller

Både modtagerbox og TV kan fås med indbygget USB optager-stik; så hvorfor bruge penge på en HD-recorder ;)

Efter et hurtigt kig i Elgigantens reklame for denne uge:
LG 32" LK330 til 1.499,- (Jeg kan ikke se om USB'en kan optage, men det er da billigt)
http://alatest.dk/searchaction.html?keyword1=lg+32lk330

Clint DC1 modtagerbox til 444,-kr.
http://www.clintdigital.com/da/produkter/details/99/47/media/clint-dc1---kabel-tv-dvb-c
Kan optage via USB, men optagelserne er formentlig kodet.

Ad 2
Køb en modtager som denne
http://www.edbpriser.dk/tv-radio-tuner/terratec-cinergy-htc-stick-hd-dvb-t-dvb-c-hdtv-modtager-analog-tv-tuner-radio-tuner-video-inp-id-4666465.aspx

Optagelserne kan angiveligt redigeres; så jeg går ud fra at de er udkodede
http://www.terratec.net/en/products/technical-data/produkte_technische_daten_en_57350.html

Skulle de være kodede kan du nøjes med at afspille og så optage med et program som
http://camstudio.org