Avatar billede CJCJCJ Nybegynder
27. maj 2012 - 14:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Webadgang

Hej

Hvilke krav stilles der til en databaseadgang, når man vil tilgå en database via webadgang?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. maj 2012 - 21:50 #1
Ikke noget specielt.

Web app skal have et brugernavn/password som giver adgang til databasen. Og der skal vaere aabnet mellem web server og database server.
Avatar billede CJCJCJ Nybegynder
27. maj 2012 - 22:21 #2
Hej Arne,

ok, med sikkerheden, men hvad hvis app'en skal lave en transaktion, er der så særlige ting, udover at bruge "rollback...", som man skal være obs på?

Mht. Åbnet ~ ´kan du beskrive lidt mere
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2012 - 01:35 #3
Transaktioner er altid understoettet.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2012 - 01:37 #4
SQLServer bruger port 1433 (som default).

Hvis det er enweb app paa et web hotel og SQLServer er paa samme web hotel, saa er der uden tvivl aabent.

Men fra f.eks. din egen PC til web hotellers SQLServer er det ikke sikkrt at der er aabnet.
Avatar billede CJCJCJ Nybegynder
28. maj 2012 - 10:56 #5
OK, jeg har lige lavet et andet spørgsmål, som jeg håber, at du også kan hjælpe med!
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2012 - 16:19 #6
Naar du selv tager point? Nej tak!
Avatar billede CJCJCJ Nybegynder
28. maj 2012 - 16:28 #7
Sorry, det havde jeg ikke lige set- hvorfor kan man egentlig overhovedet det?? Nåh, men jeg er "ny" på eksperten, hvad kan jeg gøre for at pointen rammer dig?
Avatar billede CJCJCJ Nybegynder
28. maj 2012 - 16:55 #8
Kan jeg ikke bare oprette et nyt spørgsmål uden noget og så acceptere et svar fra dig?
Avatar billede CJCJCJ Nybegynder
28. maj 2012 - 16:56 #9
ok
Avatar billede arne_v Ekspert
29. maj 2012 - 03:42 #10
#8

Det er set foer.
Avatar billede CJCJCJ Nybegynder
29. maj 2012 - 19:11 #11
done, se ? fra mig, database, ms sql, og point ready!
Avatar billede vejmand Juniormester
29. maj 2012 - 20:13 #12