Avatar billede lmq Nybegynder
26. maj 2012 - 10:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Computer kan ikke finde mit nas drev

Hej

Lad mig starte med at sige, at jeg ikke har meget forstand på opsætning af netværk - så håber virkelig nogen kan hjælpe...

Jeg har anskaffet mig en WD my book Live, hvor planen er at al musik, fotos mv. skal ligge - og på sigt skal Sonos system anskaffes.

Men i første omgang skulle jeg gerne kunne tilgå nas drevet trådløst via min computer.

Jeg har pt. sat den direkte i min netopia boks fra TDC - men når jeg forsøger at køre softwaren som medfulgte så kan computeren ikke finde WD drevet.

Kobler jeg den direkte i computeren er der ingen problemer - men ideen var jo at det skulle køre trådløst - og jf. butikken hvor jeg købte den skulle dette være såre simpelt.....

Så hvad gør jeg lige forkert - er det noget i opsætningen el. kan den ikke kobles direkte i TDC boksen. Jeg kører win 7

Mvh

LMQ
Avatar billede Wally1973 Praktikant
26. maj 2012 - 11:26 #1
Mener at TDC-boksen kan sættes op til at adskille det trådløse netværk fra det kablet, så det virker som to separate netværk og ikke et stort.
Desværre kan jeg ikke huske hvordan det kontrolleres.

Inden du kommer så langt, bør du dog nok lige kontrollere om det ikke er din firewall på din computer der skaber fejlen, så prøv lige at deaktivere den.
Avatar billede poulbundgaard Nybegynder
26. maj 2012 - 12:03 #2
Jeg kunne ikke få hul igennem med min Netopia. Jeg har læst, at man skal have en TDC tekniker til at åbne en port (dyrt!) i boksen for at det kan lade sig gøre.
I stedet bad jeg TDC om at sende mig et modem i stedet, og købte samtidigt en ny router, og så kan man sætte det op som man vil.

MVH
Poul
Avatar billede Wally1973 Praktikant
26. maj 2012 - 12:32 #3
Ehh, det er kun hvis man vil tilgå enheder på ens lokale netværk udefra internettet af.
Alt skal bør være tilgængeligt internt, evt. med nogle få ændringer i routeren, der ikke burde koste noget.
Avatar billede poulbundgaard Nybegynder
26. maj 2012 - 14:04 #4
Netopia er en kombineret router/modem leveret af TDC, som er meget konfigurationsmæssig restriktiv. Man kan ikke selv konfigurere f.eks. porte, hvilket ofte er nødvendigt for at få forbindelse til NAS serveren . Konfiguration kræver TDC assistance formedelst en skyhøj timepris.
Avatar billede mjansen Seniormester
26. maj 2012 - 17:13 #5
hvordan kobler du din nas direkte til din pc via netværkskabel?

Hvis ja det samme som du bruger når du kobler den sammen med din router?

Hvis ja, så er det fordi du bruger et krydset kabel!
Avatar billede lmq Nybegynder
27. maj 2012 - 00:56 #6
Hej

Lyder dyrt med TDC tekniker men da det er et erhvervsabb gennem firmaet jeg har hos TDC - så tror jeg ikke, at jeg kan få byttet netopia til et alm. modem:-(

Ja jeg koblede nas drevet direkte i computeren via et netværkskabel - det samme kabel som jeg satte i netopia boksen - brugte bare det kabel som fulgte med drevet.

Har også prøvet at slå firewall fra dog uden held...
Avatar billede lmq Nybegynder
27. maj 2012 - 11:12 #7
> mjansen det var sørme kablet som var problemet - efter at have skiftet det kan jeg finde nas drevet - tak for hjælpen.

Og tak til Jer andre for input
Avatar billede lmq Nybegynder
27. maj 2012 - 11:15 #8
Hmm er lidt ny i dette her - hvordan uddeles point
Avatar billede poulbundgaard Nybegynder
27. maj 2012 - 16:49 #9
Jeg har også erhvervsabonnement, og jeg fik et modem uden problemer,så det kan du nok også, hvis du skulle få lyst til at lege med egen router.
Avatar billede mjansen Seniormester
31. maj 2012 - 20:55 #10
jamen hvis jeg skal have point så ligger jeg lige et svar
Avatar billede lmq Nybegynder
03. juni 2012 - 12:02 #11
Ja men det synes jeg du skal - eftersom dit input gjorde at jeg fandt drevet:-)