Avatar billede dmg Nybegynder
25. maj 2012 - 04:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Unique varchar

Hej experts,

Sorry er paa US keyboard.

Jeg har lavet et Inventory System hvor det unikke ID er en integer med auto increment som primary key. Dette har virket i lang tid, men nu er det blevet bestemt at et nyt ID skal generes hvor folk kan bruge en barcode reader. Dette betyder at bode bogstaver og tal kan vare en del af ID'et. Saa jeg bliver nod til at lave et felt der hedder equipment_custom_id som er en varchar og denne skal vare unik.

Mit sporgsmol er:

Hvordan kan jeg tilfoje en varchar som er unik til min tabel?

Jeg anvender MySql Administrator og kan ikke se en funktion hvor dette kan lade sig gore. Har os provet at soge google og eksperten men kan ikke helt finde ud af det :(

Tak for hjalpen so far!
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2012 - 12:02 #1
Opret et VARCHAR felt og put et UNIQUE INDEX paa dette.
Avatar billede dmg Nybegynder
29. maj 2012 - 22:29 #2
OK. Nice! Jeg mente heller ikke det ville vare saa svaert, men fandt endelig funktionen i Mysql Administrator :-)

Bare lave en ny Indency og apply UNIQUE...
Avatar billede arne_v Ekspert
29. maj 2012 - 23:24 #3
jeg tager det som en opfording til at smide svar