Avatar billede CLN000 Nybegynder
24. maj 2012 - 19:16 Der er 3 kommentarer

Outlook anywhere - ingen forbindelse

Hejsa.

Jeg har sat outlook anywhere op og det fungere. Det virker på min iphone og browser adgang virker også.. nu er jeg så kommet til, at jeg gerne vil have det til at være i mit outlook på min computer og derved kunne bruge mit outlook program.

Når jeg prøver at sætte det op, får jeg følgende fejlmeddelse.

"Handlingen kunne ikke udføres. Der er ingen forbindelse til Microsoft Exchange. outlook skal være online eller have forbindelse for at kunne udføre handlingen? Hvad gør man med det?

Jeg er på internettet og min private mail konto fungere fint?

Jeg har skrevet i en anden tråd tilbage fra 2008, hvor vedkommende havde samme problem. Hans løsning var, at han skulle være på vpn første gang han satte det op og derefter virkede det fint.

Jeg synes det virker underligt, hvis det er løsningen. Findes der ikke nogle eksperter derude som lige kan hjælpe mig med at løse udfordringen. Kan se via google, der er utrolig mange som efterspørger det - så det vil jo være fantastisk at få lagt svaret online via en løsning i denne tråd.

På forhånd tak
Avatar billede Wally1973 Praktikant
24. maj 2012 - 23:15 #1
Du skal huske at sætte Outlook op til RPC-over-HTTP, da du ellers skal have en VPN-forbindelse åben.
Avatar billede CLN000 Nybegynder
26. maj 2012 - 12:50 #2
Det har jeg prøvet, men burde altså ikke være nødvendigt med outlook anywhere hvis det er sat korrekt op. Hvilket jeg er usikker på. Så hvis der er nogen der ude som har styr på det vil jeg meget gerne have hjælp!
Avatar billede Wally1973 Praktikant
28. maj 2012 - 22:09 #3
Outlook Anywhere er en simpel hjemmeside adgang til en ret begrænset version af Exchange-servicen.
Outlook klienten på en normal PC vil forsøge at åbne en normal forbindelse med den fulde adgang enten direkte eller via RPC-over-HTTP.

jeg ved ikke om der findes en måde at køre Outlook klienten op mod Outlook Anywhere servicen.