Avatar billede zober Nybegynder
23. maj 2012 - 10:04 Der er 1 kommentar

sjovt lille opgave hjælp!

du skal bestille pitzza, i en excel ark er der en lang liste med ingrediencer. du kan bare sætte et hak/kryds foran de ingredienser du vil have.

det der skal ske er; excel
x  tomat
x  ost 1
x  ost 2
x  oliven 1
.
x  fedtfattig
herefter skal excel fra en anden liste finde dem med kryds og retunere en ordre med pris.

hvis fx man har valgt fedtfattig, skal excel vælge kun de fedtfattige varianter.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
30. marts 2013 - 14:22 #1
Let opgave, men...

...jeg tror bare ikke, at nogen gider sidde og lave den der liste over alle ingredienserne, og hvad de koster, og om de er fedtfattige, og, hvad der ellers måtte være af muligheder!

Smid et link til et regneark, hvor den ingrediensliste allerede er lavet, og resten er barne- (pizza :-) mad.