Avatar billede Blueeyez Mester
21. maj 2012 - 09:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvilke sprog er gode til følgende?

Jeg sidder og kunne godt tænke mig en side til familien hvor der kan deles billeder.

Jeg kan en anelse html5 og CSS3, men jeg tvivler på de funktioner jeg ønsker kan laves i følgende, så jeg tænkte lidt på java..

Funktioner:

Login system
Vis billeder som på en ftp, men det hele foregår i browser og skal se ud som google billed søgning (Måden billederne står på, men mapper skal os kunne vises)
Der skal os være kommentar funktion / informations felt når man klikker ind på billeder..

Dernæst så skal billederne lægges op via ftp, så hvis siden selv kan finde billederne så snart de er uploadet eller noget tid efter et upload session er fuldført, så ville det være super)

Jeg ville dog først høre hvilket programmeringssprog der er godt til følgende, det skal være så letvægtigt som muligt da billederne i forvejen bliver tungt (.png)

Hvis der er en der i forvejen kunne have lyst til og lave det så er det meget velkommen. :)
Avatar billede pstidsen Novice
21. maj 2012 - 10:04 #1
PHP helt klart.

MEN det vil være MEGET nemmere at lave det i Dropbox.
Avatar billede KHHP Juniormester
21. maj 2012 - 10:57 #2
Du kan godt lave det i HTML og CSS, dog skal du oprette et Picasa webalbum, som du så får embedded-code til og placerer i body på din side.
Avatar billede montago Praktikant
21. maj 2012 - 11:13 #3
Du kan gøre det uden at kode een eneste linie.

Opret konto og installer Dropbox.com

så får du en gratis mappe med 2 GB som ligger ude på nettet.

I Dropbox er der en mappe som hedder Photos hvor du ligger dine billedmapper, disse kan så deles til din familie så de kan se dine ablums.

se et eksempel her : http://www.dropbox.com/gallery/3351129/1/Samuel%20Pratt?h=b9bb9d

nemmere bliver det næsten ikke - alternativet kunne være Picasa.
Avatar billede Blueeyez Mester
21. maj 2012 - 18:03 #4
#1 + #2 + #3

Søger en intern løsning, ikke ekstern :)
Avatar billede pstidsen Novice
21. maj 2012 - 18:07 #5
Så du VIL programmere det selv?
Avatar billede Blueeyez Mester
21. maj 2012 - 18:54 #6
#5 Ikke nødvendigvis, men jeg har brug for at vide hvilket programmeringssprog som er letvægtigst for server/klient..

og hvis det kan fungere med html5/css3 så ville det kun være endnu bedre, har tænkt på javascript, men er ikke den mest erfarne, så kan godt ende med og ville finde en der kan følgende og så tage den derfra..
Avatar billede KHHP Juniormester
21. maj 2012 - 19:19 #7
Du kan bruge jquery Fancybox, som billedegalleri, det er lavet i javascript, og kan bruges som billedgalleri.
Avatar billede pstidsen Novice
21. maj 2012 - 19:25 #8
Altså hverken login, upload, kommentarer og til dels heller ikke visning af billeder kan laves i HTML5 eller CCS3.
Avatar billede Blueeyez Mester
21. maj 2012 - 19:56 #9
#7 Kan man lave et login system til en html5/css side som har følgende billed galleri sprog? (Brugerne skal ikke selv kunne lave et login, skal være admin (mig) der skal lave profiler)

Samt finder følgende selv billederne eller skal jeg tilføje billederne i koden selv?

#8 Det ved jeg skam godt, men nævner blot at jeg primært bruger html5 og css3 for evt at få et forslag såsom #7's :)
Avatar billede pstidsen Novice
21. maj 2012 - 20:05 #10
Du kunne jo også lave det i WordPress. Der er jo plugins til alt.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. september 2012 - 10:52 #11
Lukker tråd