Avatar billede NOWIS87 Nybegynder
20. maj 2012 - 14:15 Der er 13 kommentarer

Højtaler virker ikke

Jeg har det problem, at mine højtalere på min bærbare ikke virker mere. Problemet opstod efter jeg har hørt musik på andre højtalere via et minijack kabel.

Min bærbare løb tør for strøm natten over, jeg tog minijack kablet ud, og fik strøm på igen, men siden har højtalerne ikke virket.

Jeg har prøvet at gå ind i enhedshåndtering og slettet alt under lyd, efterfølgende installerer den selv alle programmerne, men det virker stadig ikke.

Hvis jeg sætter et minijack kabel eller et HDMI kabel i, kan jeg godt få lyd ud til andre enheder.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
20. maj 2012 - 14:28 #1
Hop ind i lyd i kontrolpanelet og se hvad den står til i output enheden.
Avatar billede NOWIS87 Nybegynder
20. maj 2012 - 14:38 #2
Jeg forstår ikke hvordan jeg skal gøre dette? kan du uddybe det for mig? Det er Windows Vista 64-bit
Avatar billede Larsernen Novice
20. maj 2012 - 14:48 #3
Hej find lydikonet i venste hjørne
højreklik på den og vælg lydenheder (eller i den stil)
find dine højtalere som fx. speakers HDaudio eller noget
klik vælg som standart
test nu
Avatar billede Wally1973 Praktikant
20. maj 2012 - 15:03 #4
Larsernen vej er nok den nemmeste.

Højreklik på højttaler-ikonet ved siden af uret.
Vælg Afspilningsenhder
Find din enhed i listen, som du ønsker at bruge og marker den og vælg så Benyt som Standard.
Avatar billede NOWIS87 Nybegynder
20. maj 2012 - 15:06 #5
Altså hvis det er i højre side, så har jeg højreklikket og valgt indstillinger for lydstyrkeregulering, og valgt højttalere. Det virker stadig ikke.
Avatar billede NOWIS87 Nybegynder
20. maj 2012 - 15:09 #6
@Wally1973

Det har jeg lige prøvet. Er også gået videre og prøvet at lave en lyd test, men der kommer intet ud.

Stadig ikke liv i dem.
Avatar billede Larsernen Novice
20. maj 2012 - 15:13 #7
har du nogle drivers der skal bruges?
Avatar billede NOWIS87 Nybegynder
20. maj 2012 - 15:15 #8
@Larsernen

Det tror jeg da er installeret.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2012 - 15:26 #9
Systemgendannelse til før problemet opstod?
Fjerne alt strøm fra den og hold startknappen nede i 30 sek. Gen monter og se om det ændrer sig?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
20. maj 2012 - 17:02 #10
Hvad hedder den enhed du har valgt som standard og har du sørget for at der er skruet op ved at højreklikke på højttaler-ikonet ved siden af uret og vælge Indstillinger for lydstyrkeregulering?
Avatar billede pstidsen Novice
20. maj 2012 - 17:13 #11
Larsernen: Det er en uskik at lægge Svar før man bliver bedt om det!

Virker højtaleren i andre computere, mp3'ere ovs.?
Avatar billede NOWIS87 Nybegynder
12. december 2012 - 18:27 #12
Hvordan lukker jeg tråden?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2012 - 18:33 #13
Hvis der er noget i indlæggene der har løst problemet for dig beder du om svar fra denne bruger eller brugere hvis der er flere.
Når svar kommer accepterer du svaret.
Ingen løsninger lægger du næste indlæg som svar og lukker selv.