Avatar billede pstidsen Novice
19. maj 2012 - 13:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Idé til hjemmeside

Har fået en udfordring af min fætter: Lav en hjemmeside i Wordpress. Jeg kan ikke så meget PHP, men det må komme hen af vejen.

Jeg har to spørgsmål. Det vigtigste er at jeg jo mangler en idé til hvad hjemmesiden skal indeholde. Jeg mangler en fiktiv case som jeg kan lave en hjemmeside udfra.

Det kunne også være fint hvis en af jer havde en god guide til især ændring af Wordpress.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. maj 2012 - 14:26 #1
en konkurrent til den blå avis?
google "wordpress classified ads script"
Avatar billede pstidsen Novice
19. maj 2012 - 14:33 #2
Den var nok ikke helt dum =) Jeg vil jo gerne samtidig lære lidt php. Tror du der er mulighed for det? (jeg er helt helt grøn i WP)
Avatar billede claes57 Ekspert
19. maj 2012 - 15:06 #3
man kan relativt simpelt få en wp til at køre med det basale, og derefter skal et plugin/script installeres - det går ofte også ret simpelt. Så du skal reelt bare oprette grupper og vælge design - evt finde script mht sikkerhed (secureimage til php-formularer) og måske lægge betaling via paypal ind (det script må også kunne findes færdigt).
Avatar billede pstidsen Novice
19. maj 2012 - 18:54 #5
Tror jeg snupper din idé og leger lidt med det. Har du et godt navn? (det er bare test. Regner ikke med at det skal være noget som kan bruges ;-))
Avatar billede pstidsen Novice
19. maj 2012 - 19:02 #6
Smid Svar!
Avatar billede pstidsen Novice
19. maj 2012 - 23:42 #7
Lidt i tvivl om jeg skal vælge den du foreslog eller den her: http://wordpress.org/extend/plugins/another-wordpress-classifieds-plugin/ Din er 100% gratis, men den her har en gratis del og en betalingsdel. Hmmm...
Avatar billede claes57 Ekspert
20. maj 2012 - 10:14 #8
du skal nok undgå navn med æøå - og jeg har lige været forbi dk-hostmaster.dk - de oplagte med ditsalg/dinshop osv er taget.
Dit forslag har både mulighed for Paypal og Google Checkout, så alm kreditkort er dækket. Nok en bedre løsning, da Google laver det svære mht betalingsstyring.
Avatar billede pstidsen Novice
20. maj 2012 - 11:31 #9
Det gør jeg! Takker for hjælpen og den gode idé =)