19. maj 2012 - 12:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

COM- OBJECTER + Delph 7 + Windows XP

HEJ,

Jeg har 2 meget underlieg problemer:

Når jeg i D7 - enterprise skal / ønsker at skabe et COM object (eks. en COM server) vælger jeg ACTIVE-X herefter AUTOMATION OBJECT, skriver projectets navnog gemmer (saver på disk). Herefter kommer TYPE EDITOR'en.

Hertil går det OK.

MEN i denne TYPE-EDITOR kan jeg kun lave Procedurer eller Functioner ... (det virker som om det er tilfældigt om det er det ene eller det andet, som fungerer, men jeg HAR INGEN MULIGHED for at vælge selv, (Type og Invoke KIND) er disabled.

Retter jeg i den skabte code (REFRESH-genereret) og så kompilerer får jeg fejl (forskelle i kode-obkecter).

OK, det kan være et D7- problem. Installerede min gamle D6 og prøvede...

Samme problem: Type og Invoke KIND er disabled.

Giver anledning til spørgsmål: Er det XP'en som gør det der ?
og hvordan retter jeg dette. ?

Kristian
19. maj 2012 - 13:25 #1
HEJ IGEN,

Jeg kan ved læsning af mit spørgsmål konstatere, at jeg (som sædvanlig) har tænkt hurtigere end jeg kunne følge med på tasterne (der er - jeg ved ikke hvor mange slåfejl) - beklager dette ....

KR
Avatar billede mbsnet Nybegynder
24. maj 2012 - 16:42 #2
en lille bemærkning... Nok lidt fusk så ved ikke om du kan bruge det til noget, men jeg bruger som regel et asp server objekt til com, og de virker også med eksempelvis vbscript. Hvis man holder sig til variant datatyper... og så i type editor oprette rutiner (procedure, funktion og property).

Først New ActiveX Library, derefter New Active Server Object, ellers skriv...
03. juni 2012 - 17:49 #3
Efter at være blevet gråhåret (før tiden) satte jeg mig en aften ned og hev lærebogen frem (Marco Cantu: Matering delphi 7).

Fandt ud af (endelig !), at TYPE EDITOR'en kan slås fra så jeg kan lave det hele selv, kompilere og så kan jeg få min _TLB- og DCU-fil uden problemer.

Så det vil jeg gøre i fremtiden (og i det stille more mig lidt over mig selv at jeg ikke tænkte så vidt .. - dengang.. )

Tak til alle som har kommet med forslag til løsninger.

KRISTIAN