Avatar billede eloustar Nybegynder
14. maj 2012 - 12:07 Der er 12 kommentarer

Windows tager langt tid om at starte op

Problem 1:

Som overstået, windows tager uendelig langtid om at starte op første gang og det er ikke min SSD harddisk som windows er installeret på, men derimod min 2TB harddisk der går ind og forstyrer på en eller anden måde...

Problem 2:
Når jeg endelig er kommet ind i windows får jeg en process i Joblisten som hedder Services.exe med beskrivelsen defraggler.. Problemet med denne er at den suger AL min cpu fra starten af og stoppe ikke før jeg lukker den.

Er der nogen der ved hvad problemerne er og hvad fixen til det er? :)

Info om pc:
i5 2500k
P8Z68-V PRO GEN3
AMD Radeon HD 6950
SSD HD: OCZ Agility 3 128GB
2TB HD: Seagate Barracuda 2TB

På forhånd tak!
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2012 - 13:36 #1
det er vel ikke sådan at den er sat til at køre scan ved opstart
den kører vel ikke også på dit c-drev en defrag via styresystemet

for at udelukke

hvis man bruger andet f.eks defragler slår man windows eget defrag program fra

afinstaler den
rens maskinen med et gratis program
f.eks ccleaner

prøv med iobit i stedet for

det er helt gratis og er ret hurtigt

http://www.iobit.com/iobitsmartdefrag.html

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2012 - 15:50 #2
Er din ssd disk ikke sat til 1 prioritet i bios, foran om din Seagate disk??
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2012 - 16:04 #3
På den pc jeg taler om, der går jeg ind der hvor boot rækkefølgen skal indstilles. I et af punkterne længere nede, står "harddisk" i min bios. Her vælger jeg hvilken harddisk der har 1 prioritet.
Jeg kører nelmig med to systemer på hver sin disk (Xp og Win 7).
Har ikke nogen boot manager nemlig.Så derfor er jeg nødt til at gå i bios hvis Xp skal køres.
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2012 - 16:07 #4
har du prøvet kun at starte maskine med ssd drevet iast

hvis den kører normalt som du skriver og du sætter harddisken til og den nedsætter boottiden er det harddisken der er tosset

det kan være harddisken der er i udu
det kan være en opdat af driveren til harddisken
der er så mange muligheder

men prøv lige denne dumme fejl

højre klik computer på skrivebordet
administrerer
enhedshåndtering
diskdrev højreklik på det
egenskaber
politikker
sæt hak i følgende

slå tømning af buffer for cachelagring fra på enheden

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2012 - 16:07 #5
det skal være på dit ssd drev ok
Avatar billede eloustar Nybegynder
14. maj 2012 - 20:06 #6
Jep den står som Primær hd @ start up
Avatar billede eloustar Nybegynder
14. maj 2012 - 20:07 #7
Det er som det er der... Det er dog sjovt at hvis jeg bare lader den være som de ter normalt ved startup første gang om morgenen fx hvor pc har været slukket hele natten så går der ca 5-10min før den er i windows hvis jeg bare lader den køre færdig...
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2012 - 07:22 #8
Avatar billede eloustar Nybegynder
15. maj 2012 - 11:43 #9
Yep.. Det var præcis det jeg gjorde fra starten af

Er lige vågnet og har startet pc, først med min 2TB hd hvor den tog en evighed om at komme i windows og derefter uden hvor den er nu og kom instant
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2012 - 15:52 #10
hvad er det for et ssd drev

opret spørgsmål med kommentar
svar er KUN til lukning af spørgsmål
besvar med kommentar
Avatar billede eloustar Nybegynder
15. maj 2012 - 19:16 #11
Ah okay... Det er et OCZ Agility 3 120gb
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2012 - 07:34 #12
uden at vide det tror jeg det er ssd disken der laver en fejl

http://www.ocztechnology.com/ocz-agility-3-sata-iii-2-5-ssd.html

den skal faktisk være ret hurtig

Max Read: up to 525MB/s
Max Write: up to 500MB/s

reklamer over den eller geninstaler styresytemet
ved godt det tager lang tid men så vil du måske finde fejlen der kan være driver relateret via ssd disken eller andet

hvis den laver den samme fejl skal du have disken byttet

du kan også gå denne vej

http://www.ocztechnologyforum.com/forum/content.php?306-SSD-ABC-Guide

der er også en side hvor du kan stille spørgsmål hvor andre spørgere kommer med gode forslagh

http://www.ocztechnologyforum.com/forum/content.php?319-Forum-Index-Front-Page-Changes

jeg har denne her i min stationære der kører win 7 64 bit hammergodt
det kan IKKE sidde i en bærbar

http://www.ocztechnology.com/ocz-revodrive-x2-pci-express-ssd.html
m.v.h