Avatar billede Zimon81 Nybegynder
12. maj 2012 - 10:58 Der er 2 kommentarer

afbrydelse at Telenor forbindelse

Min mor har telenor som internetudbyder. Hun har oplevet,at de har lukket for hendes forbindelse. For som de skriver:"har de modtaget et stort antal spammails fra hendes ip og har derfor foretaget denne handling. De skriver ydermere at det muligvis kan være et trojansk hest Mit spørgamål er dertil om de er berretiget til gøre dette. Umiddelbart vil jeg tro, at de kun har lov til at fortælle det, men ikke lukke ned for hendes forbindelse, for hvis de har modtaget mange spam mails, er det så ikke dem der har en utilstrækkeligt firewall?
Hun bruger deres også mail (Telenor webmail)

Med venlig hilsen

Simon Teis Jensen.
Avatar billede kurt54 Ekspert
12. maj 2012 - 12:47 #1
Nej hvis de modtager spammails fra din mors PC - hendes IP så er problemet ude hos din mor og så beskytter de kun sig selv og alle os andre på internettet ved at lukke for strømmen af spam. Når du har løst problemethos dim mor - så åbner de utvivlsomt igen.
Avatar billede leif Seniormester
12. maj 2012 - 16:36 #2
De er mere eller mindre forpligtet til at stoppe for spam/ulovlig aktiviteter og udsendes der spam fra din mors forbindelse så har de en mulighed for at lukke forbindelsen.

Det er sandsynligvis ikke Telenor som har fået dem, men de har fået adskillige rapporter såkalde Abuse rapporter om at der er et problem fra en af deres forbindelser.

Men som kurt54 skriver så få kigget på de maskiner som er på forbindelsen til daglig og så fundet synderen, fjernet problemet og kontakt derefter Telenor som sikkert så ingen problem har med at åbne forbindelsen.