Avatar billede juliemusen Nybegynder
10. maj 2012 - 15:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

pixelbredde

Hejsa.

Jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal sætte min pxelbredde til idag. Jeg laver mit web design i photoshop, hvilket betyder at jeg skal vælge noget med bredde * højde. Derfor skal jeg jo vide før jeg begynder at kode osv, hvor stor min hjemmeside skal være, hvis den ikke skal være dynamisk.

Hvad er normalen idag at lave sin hjemmeside i idag?

Kh Julie
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2012 - 15:19 #1
denne side ligger på 975 + reklamesøjlen.
onTV, Den Korte Avis m.fl ligger alle lige under 1000.
Avatar billede keysersoze Guru
10. maj 2012 - 15:26 #2
Det kommer vel primært an på hvad du analyserer dig frem til din målgruppe benytter når det kommer til skærmopløsning - men 950-980 er nok noget af det mest brugt i dag. Du kunne også overveje at lave et responsivt webdesign og altså dermed tilpasse til de forskellige enheder.
Avatar billede juliemusen Nybegynder
13. maj 2012 - 23:37 #3
Hejsa.

Mange tak for svarene. Det ser rigtig spændende ud det med responsivt webdesign, så det vil jeg læse noget mere om. Synes næsten i skal dele pointene denne gang. Ligger i et svar?
Avatar billede keysersoze Guru
13. maj 2012 - 23:44 #4
svar
Avatar billede juliemusen Nybegynder
15. maj 2012 - 18:43 #5
Jeg lukker spørgsmåle her

Kh Julie