Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2012 - 23:08 Der er 6 kommentarer

Port forwarding

Hej folkens!

Jeg ved ikke om det her er det rigtige sted at spørge, men tænker at problemet måske kan have noget at gøre med spyware, eller lignende software som driller.

Jeg bruger forskellige programmer som utorrent, Azureus (sidstnævnte har ændret navn til Vuze nu) og forskellige sites hvor der deles forskellige filmserier o.l.

Det skal siges for god ordens skyld, at jeg godt er klar over risikoerne ved virus/trojanske osv, og har da også sikret mig med diverse anti virus/firewall, men det er nu ret sikre steder dem jeg benytter.

Mit problem ligger i at jeg , i nogle dage nu, forgæves har forsøgt at opsætte "port-forwarding" i min router til min stationære computer og bærbar - uden held. Til nogen af dem. Jeg har givet begge computere statiske ip adresser, og henvist porte til hver af de computere. Egentlig ret simpelt. Problemer er bare at det ikke virker.

Jeg har et fullrate abonnement (10/1 linje,)med tilhørende ZyXEL P-2602HW-DIA router (det kan lave trådløst netværk)

Info: Jeg kører med windows 7, 32 Bit
.
Jeg har PT gjort følgende (midlertidigt) for at minimere chancen for at der er noget software som blokere for at folk at forbinde til mig:

1:afinstalleret antivirus.
2:slukket min windows firewall ned.
3:slået firewall fra i router.
4:opsat programmer til at benytte de porte som jeg har opsat i routern.

Jeg kan nogle gange få hul igennem, på Canyouseeme.org, men hvis jeg tjekker porten igen lige bagefter, siger den timeout. Det er som om der er noget som bliver blokeret, måske af for meget trafik måske. Eller virker mit download og upload fint når jeg ellers surfer rundt på nettet, og tester linjen den på diverse hastighedtests, men hvis jeg beder programmerne, eller hjemmesider som overnævnte, Canyouseeme.org o.l., som kan scanne porte, siger de allesammen time-out 90% af tilfældene.
Noget siger mig at der er hul igennem, men at der er et eller andet som skaber en flaskehals. Jeg mistænker routeren for at drille. Det skal siges at jeg har haft snakket med en fullrate tekniker som har kigget på router indstillingen, og han siger det så rigtig nok ud, men kan ikke hjælpe "da det jo er korrekt lavet i routeren" og at problemet nok ligger i computern. Det synes jeg bare lyder mærkeligt, når det er begge 2, som ikke kan komme igennem?

Håber der er nogle som har et fif, eller erfaring med router og port forwarding som kan hjælpe.

Tusind tak! :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2012 - 07:54 #1
http://www.eksperten.dk/faq#faq-9-5

portforward er lovlig nok

Du skal selvfølgelig overholde dansk lovgivning på Eksperten.dk. Desuden har vi forbud mod links til hjemmesider med pornografisk materiale, sider med copyright beskyttet materiale som film, musik - inklusiv sider med Bittorrent trackere, opskrifter på bomber, fremstilling af falske penge, hacking/cracking.

Hvis der linkes eller hjælpes til ovennævnte eller lignende, vil Eksperten hjælpe politiet med at spore brugeren,

ring til fullrate eller brug den mulighed du har for at skrive i deres hjælp - de løser den for dig

http://www.fullrate.dk/support/
Avatar billede sand321 Nybegynder
08. maj 2012 - 09:32 #2
Har du tjekket at programmerne lytter på de rigtige porte vha netstat?

Prøv evt osse at slå DHCP til på begge computere og få routeren til at reservere de 2 ip adresser de får tildelt. Ret derefter portforwardingen til de nye ip'er.

Har den samme router fra fullrate og har aldrig haft problemer med portforwarding med ovenstående metode.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2012 - 09:48 #3
så du ikke denne her sand321

Du skal selvfølgelig overholde dansk lovgivning på Eksperten.dk. Desuden har vi forbud mod links til hjemmesider med pornografisk materiale, sider med copyright beskyttet materiale som film, musik - inklusiv sider med Bittorrent trackere, opskrifter på bomber, fremstilling af falske penge, hacking/cracking.

Hvis der linkes eller hjælpes til ovennævnte eller lignende, vil Eksperten hjælpe politiet med at spore brugeren,

nærlæs den lige igen

navnlig sidste 2 linier

Hvis der linkes eller hjælpes til ovennævnte eller lignende, vil Eksperten hjælpe politiet med at spore brugeren

ok
Avatar billede sand321 Nybegynder
08. maj 2012 - 10:25 #4
Fair nok. Tænkte at hvis jeg kun hjalp med port viderestilling var det ikke et problem. Kunne jo være at han skulle bruge det til andre programmer (som bruges til noget 100% legalt), men kan godt se det muligvis ikke er tilfældet, så håber der er nogen der vil fjerne mit indlæg. Det ser desværre ud til jeg ikke selv kan.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2012 - 14:11 #5
nej man kan ikke fjerne indlæg men bare gøre opmærksom på gældende regler vi har
der er som ingen der bliver straffet af den grund

det er bare meningen at spørgeren selv lægger et svar han accepterer så er det lukket

jeg kunne som have givet ham løsningen men den er lige på kanten i følge vores regler

fullrat vil herlt sikkert hjælpe ham fordi de IKKE har den regel
det er der ikke noget odiøst i
Avatar billede sand321 Nybegynder
08. maj 2012 - 14:36 #6
Fair nok..