Avatar billede marsvinet Nybegynder
07. maj 2012 - 14:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Punktum som 1000 seperator i beløb i sql

Hej derude,

Jeg har lavet denne sql:

select to_char((g.parametervaerdi*37),'9999D99')

Der returnerer 7756,31. Jeg vil gerne have den til at returnere 7.756,31.

Er der en af jer, der har et hurtigt bud på, hvordan jeg gør det?

Tak
Thomas
Avatar billede arne_v Ekspert
07. maj 2012 - 15:46 #1
Lav den slags formatering i den applikation som udfoerer SQL ikke i SQL.

(hvis du absolut vil saa CAST til VARCHAR og REPLACE)
Avatar billede marsvinet Nybegynder
07. maj 2012 - 15:59 #2
Tak for svaret. Jeg har ikke så meget indflydelse på formatteringen i den database jeg henter oplysningerne fra. Kan du blive lidt mere konkret med, hvordan jeg anvender cast, varchar og replace?
Tak
Thomas
Avatar billede Syska Mester
07. maj 2012 - 16:30 #3
Som arne_v siger ...

Hent det ud og formater i din App, da som du også selv siger ikke har kontrol over din SQL server.

mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
07. maj 2012 - 16:35 #4
Det rigtige er at hente ud i en int/double/decimal i din app og saa lade app formatere den naar den printer.
Avatar billede marsvinet Nybegynder
07. maj 2012 - 17:15 #5
Tak for svarene. Jeg er bange for, at jeg ikke er dygtig nok til at kunne omsætte dem til virkelighed. Det tal den levere, vil jeg flette ind i et brev, og det kan jeg ikke finde ud af at formatere. Jeg havde håbet, at der var et simpelt to_char format, man kunne bruge (som det 9999D99), jeg har skrevet i sql sætningen, der leverer fire tal et komma og to decimaler, men hvis det ikke findes, lever jeg nok med, at tallet ikke er så pænt. Så tak for indsatsen :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. maj 2012 - 17:27 #6
Bruger du Oracle?

TO_CHAR antyder ligesom Oracle!

Proev:

to_char((g.parametervaerdi*37),'9G999D99')
Avatar billede marsvinet Nybegynder
07. maj 2012 - 17:30 #7
Nu afslører jeg lige min totale uvidenhed... Hvordan giver jeg jer jeres point? Jeg troede, at der ville være en accepter dette svar ud for jeres svar - men der er kun ud for mit eget. Skal jeg bare acceptere det - så giver det point til jer?
Avatar billede marsvinet Nybegynder
07. maj 2012 - 17:32 #8
Jep - jeg bruger oracle. Jeg tester det, så snart jeg kommer tilbage til min computer. Tak :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. maj 2012 - 17:40 #9
vi skal smide et svar foerst
Avatar billede arne_v Ekspert
07. maj 2012 - 17:41 #10
Denne kategori er faktisk til MS SQLServer - der er en anden kategori til Oracle.
Avatar billede marsvinet Nybegynder
07. maj 2012 - 18:47 #11
Det virker :-)

1000 tak for hjælpen - både med sql'en og brugen af dette forum. Kan jeg rette i pointgivningen, så jeg kan give dig lidt flere point?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. maj 2012 - 18:56 #12
Det kunne man i gamle dage, men jeg mener ikke at man kan idag.

Men skidt pyt med det. Det er ikke antal point som er afgoerende.