Avatar billede lwee Nybegynder
07. maj 2012 - 11:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Brevfletning - flere personer på en side

Jeg skal lave ID Kort for vores elever, og vil prøve at lave en flette skabelon så det ikke skal copi/past hele tiden.

Har fået næsten alt til at virke, bortset at den kun vælger en person.
Jeg vil gerne have den til at vælge flere personer. Findes der en måde at få den til det?
07. maj 2012 - 11:36 #1
Det lyder som om, du har valgt brevfletning type Breve. Hvis du i stedet vælger Etiketter, kan du definere størrelsen på de enkelte etiketter (ID-kort), og dermed få en ny person pr. etiket.

Lidt diffus beskrivelse, da du ikke skriver hvilken version af Word, du arbejder med.
Avatar billede lwee Nybegynder
07. maj 2012 - 12:38 #2
Tror det er 2010.

Har prøvet "Etiketter", kan du forklare hvordan det ændrer på at vise flere personer på en side ved at flette det sammen med Excel?
07. maj 2012 - 15:10 #3
Grundlæggende er der disse typer, når det gælder brevfletning:

Breve
Standardindstillingen. Et ark pr. post i datakilden.

E-mails
Som breve, men uddata til mailprogram istedet for printer.

Konvolutter
Det giver vist sig selv, hvad den bruges til.

Etiketter
Bruges hvis der skal laves f.eks. adresselabels - eller som her ID-kort, hvor flere poster fra datakilden skal udskrives på samme ark.

Mappe
Bruges til f.eks. adresselister m.m.

For hvert af disse valg indsætter Word de relevante flettekoder, som styrer bl.a. hvornår der skiftes til næste post i datakilden. Flettekoderne kan også indsættes manuelt, men så er vi ovre i den mere langhårede verden.
Avatar billede lwee Nybegynder
09. maj 2012 - 09:01 #4
@erikjuul

Har fået "etiketter" til at se sådan ud som det skal nu.
Men hvordan viser man så flere personer i stedet for kun 1?
10. maj 2012 - 12:11 #5
Hvis du vælger typen Etiketter, vil Word automatisk indsætte koder, der sikrer at det er oplysninger fra "Næste post", der indsættes på den næste etiket.

Hvis dette ikke sker formoder jeg at du har slettet flettekoden {NEXT} i starten af etiketterne.
Avatar billede lwee Nybegynder
10. maj 2012 - 12:14 #6
Fandt en løsning på problemet.

Hvis man tilføjer en flettekode efter den sidste og vælger NEXTIF og skriver den først navn på flettekoden. Så vælger den den næste person!

Uddybning kan i få ved efterspørgsel