Avatar billede hugopedersen Nybegynder
03. maj 2012 - 10:05 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Input til hvordan funktion kunne laves

Jeg vil gerne lave en funtion i en applikation der gør at brugere der er logget på kan kommunikere med andre brugere i noget Messenger lignende.
Jeg har i forvejen alle data om brugerne incl. hvilken IP de er logget på fra. Denne resettes ved logoff så jeg har en form for liste over aktive brugere her.

Funktioner der skal være mulige:
Bruger kan åbne en form og vælge en aktive bruger og sende en meddelelse til denne.
Ved indkomne meddelelser til bruger skal vidue poppe op med meddelelsestekst og mulighed for at svare tilbage.

Hvis en bruger er systemadministrator skal det være muligt at sende meddelelser til alle brugere.

Jeg ved det ikke bare lige er noget der rystes ud af ærmet, derfor spørger jeg også efter input og lader spørgsmålet være åbent en tid.
03. maj 2012 - 11:18 #1
HEJ HP,

Som jeg umiddelbart ser det (uden en dybere problemanalyse) er der nogle løsninger:

1: Via en TCP-socket løsning og en (BIIP) masse kode.

2: Via en TWebbrowser, hvor applicationen kører lokalt og al HTTP (TCP/ip)-kommunikation sker via den og det styrende Delp-program.

Jeg har ikke så meget erfaring med 1:) (prøvet det 3 gange i meget enkle applicationer).

Omkring TWebbrowseren (TWB) findes der i dag avancerede løsninger hvor du (dvs. programmøren) kan kontrollere stort set alt. Der har jeg ret gode erfaringer.

KR
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
03. maj 2012 - 13:02 #2
2.  Den er jeg ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du mener.

Jeg har rent faktisk også overvejet om man kunne skyde genvej og så bruge M$ Messenger. Men jeg har ikke set noget kode der kan sende en besked til en Messenger account (eller jeg har ikke ledt godt no endnu)

1.  Du har nok ret i at der skal kodes en del. Men en fuld build af programmet i dag er på ca. 980.000 linier så om der kommer et par tusind mere betyder kun at der er flere fejlmuligheder.
Avatar billede kroning Nybegynder
03. maj 2012 - 14:11 #3
Hvis du kun skal sende tekst beskeder så kræver det ikke mange liniers kode, se her: http://www.eksperten.dk/spm/960108#reply_7925975
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
30. maj 2012 - 09:45 #4
Kan i ikke smide et svar for input så jeg kan lukke

Jeg har ikke fundet de vise sten endnu, men det kommer hen ad vejen
30. maj 2012 - 13:19 #5
HEJ
Glem mig. Samler ikke point..
KR
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
12. juni 2012 - 10:01 #6
Hvad med dig kroning?
Avatar billede kroning Nybegynder
12. juni 2012 - 13:13 #7
Hvis du kunne bruge det?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
13. juni 2012 - 08:01 #8
Jeg fik nogle ideer og det vil jeg godt give dig kredit for så du får din halvdel af point og snestrup2000's gemmer jeg til en anden gang.