Avatar billede hlt Juniormester
02. maj 2012 - 16:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ASP.net med AD integration

Hej,
Jeg sidder med en forespørgsel på brugervalidering til et intranet. Dette intranet skal bruge AD til at validere en bruger samt hente brugerdata fra AD ud til at bruge i intranettet. Er der nogen der har noget kode der kan klare denne opgave? Og helst i VB. Og er der noget der skal sættes op i IIS'en?
På forhånd tak
Avatar billede janus_007 Nybegynder
02. maj 2012 - 18:59 #1
Husk at tage dig rigeligt betalt for den opgave :)
Avatar billede hlt Juniormester
02. maj 2012 - 20:15 #2
Jeg ved ikke hlet om det er noget jeg får penge for. I første omgang skal jeg finde ud af hvordan man gør. Og hvor besværligt det er. Er det noget du har prøvet?
Avatar billede jokkejensen Novice
03. maj 2012 - 13:46 #3
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff650308.aspx

Der er en udførlig guide, jeg syntes selv der er en rimelig overkommelig opgave, hvis du bare benytter de indbyggede kontrollere (asp:login)

Så har du HttpContext.User objectet at hente de "simple info" om brugeren fra.

/J
Avatar billede hlt Juniormester
03. maj 2012 - 13:55 #4
Tak for dit svar. Jeg har været inde og kigge efter at jeg skrev dette indlæg. Så du har ret. Det ser ud til at det er til at have med at gøre. Lige nu er venter jeg bare på at få min testserver op og køre med AD, så jeg kan begynde at skyde noget kode af.
Avatar billede hlt Juniormester
08. maj 2012 - 00:45 #5
Nu har jeg prøvet eksemplet. Og jeg kan ikke rigtig få det til at virke. Når jeg prøver at logge ind får jeg en fejl i denne linie i config:
An operations error occurred:
type="System.Web.Security.ActiveDirectoryMembershipProvider, System.Web, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"

Jeg har prøvet forskellige ting med stien til ldap, men lige meget hjælper det. Det eksempel som du henviste til, er også uddateret. Kan det være det? Jeg bruger .net 4
Avatar billede hlt Juniormester
08. maj 2012 - 00:48 #6
Jeg har i øvrigt prøvet at forbinde med LDAP browser 2.6, og dette program kunne fint forbinde med de samme bruger oplysninger som jeg forsøger med i .net.
Avatar billede hlt Juniormester
08. maj 2012 - 11:27 #7
Nu har jeg fundet et andet eksempel som jeg kan logge ind med. Det virker fint. Men nu mangler jeg at kunne hente brugerens oplysninger i AD'et ud.
Ex: http://support.microsoft.com/kb/326340
Avatar billede jokkejensen Novice
09. maj 2012 - 15:01 #8
Er det alle informationerne du skal bruge ?
Avatar billede jokkejensen Novice
09. maj 2012 - 15:01 #9
altså rettigheder, personlige info osv ?
Avatar billede hlt Juniormester
18. maj 2012 - 09:54 #11
Hej igen,
Beklager det meget sene svar. Men jeg får åbenbart ikke mails når der skrives i mine oprettede indlæg.
Men ihvertfald,
Tak for jeres svar. Det er lykkedes mig at få hul igennem.
@jokkejensen: smider du et svar så du kan få point?
Avatar billede jokkejensen Novice
18. maj 2012 - 14:40 #12
takker