Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2012 - 10:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Massemail fra Outlook med modtagere fra XL-fil

Vi skal have udsendt en firmamail til flere hundrede modtagere, der er oprettet med mailadresser m.v. i en XL-fil. Vi har tidligere erfaret, at det ikke er muligt at sende til mere end 50-100 modtagere via Otlook. Problemet er dog tidligere løst ved at flette og sende via Word.

Denne gang skal vi dog have vedhæftet en pdf-fil, hvilket ikke umiddelbart er muligt via Word.

HASTER - HJÆLP!!!
Avatar billede supertekst Ekspert
01. maj 2012 - 10:38 #1
Den begrænsning du taler om er det i forbindelse med at anføre alle modtagere i samme mail?

Er det samme pdf fil til alle modtagere?
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2012 - 10:44 #2
Ja, det er når vi sætter mange (flere hundrede) modtagere på som BCC. Og ja, det er samme PDF-fil.
Avatar billede supertekst Ekspert
01. maj 2012 - 10:59 #3
Hvad med at sende dem enkeltvist - er det noget problem?

Ellers kan der sendes puljer på f.eks. 50 ad gangen?
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2012 - 12:22 #4
Såvel enkeltvist som i puljer af 50 er MEGET tungt...
Avatar billede supertekst Ekspert
01. maj 2012 - 23:50 #5
Til oplysning fra en af mine kunder:
120 mails m/vedhæftet fil afsendt via XLS / VBA / Outlook --> 2 min
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2012 - 06:30 #6
Xls/vha/Outlook hvordan?
Avatar billede supertekst Ekspert
02. maj 2012 - 10:00 #7
Systemfil.xls indeholder VBA kode samt en ref. til MicrosoftOutlook.

Mappe med et antal Datafiler.xls. filer traverseres. Filens navn inderholder iD-nr og navn. Id-nr, isoleres og anvendes til at slå op i en ModtagerFil.xls, hvor mail adresse udtages.

Der opbygges en mail i Outlook til den enkelte modtager og dennes datafil vedhæftes. og afsendes. I body opbygges samme tekst i HTML-format - således at de indlagte links direkte kan anvendes af modtager.

Herefter behandles næste fil i mappen med datafiler.
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2012 - 10:25 #8
Lyder kompliceret - læg venligst svar.
Avatar billede supertekst Ekspert
02. maj 2012 - 10:36 #9
Det får du så..