Avatar billede Slettet bruger
28. april 2012 - 14:36 Der er 3 kommentarer

Nybegynder i Arduino

Hej med jer
Jeg har stor interesse i arduino, og ønsker at få lidt erfaring med det, det skal lige siges at jeg ingen kendskab har til programmering eller hvilke sprog der bruges til det.

Jeg har købt en arduino duemilanove og har leget lidt med det og det lykkedes at få en lille diode til at lyse i små sekvenser.

Jeg har set på nogle af jeres svar og der dukkede der nogle oplysninger op med C programmering.
Men jeg synes at jeg mangler at vide hvordan jeg helt burde starte, skal jeg starte med at lære programmering, evt. hvilket sprog, eller skal jeg kaste mig i de små projekter som ligger på nettet?
Er der nogle bøger I kan anbefale til at starte med?

Jeg har en lille drøm om at bruge arduino til at måle de forskellige fysiske formler som f.eks. bruges til at finde acceleration af en kugle på et skråplan osv.

Håber at der nogen der kan hjælpe,
Hilsen
Mohammad
Avatar billede arne_v Ekspert
02. maj 2012 - 03:41 #1
Til programmering generelt vil jeg foreslaa Java eller C#.

Til hardware interface er C sproget.

Jeg vil klart anbefale dig at starte med lidt C programmering til PC inden du kaster dig over hardware interface.

Du skal have:
* udviklings vaerktojer
* en fornuftig bog at laere fra
* masser af taalmodighed
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2012 - 12:05 #2
Hej arne_v
tak for dit indlæg, det vil jeg sætte mig ind i.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2012 - 03:32 #3
saa smider jg et svar