Avatar billede mads375 Juniormester
26. april 2012 - 19:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

installere php til eclipse java ee

Hejsa.

Jeg bruger eclipse java ee, og står nu og skal igang med at lære php og mysql. Ved i et sted hvor jeg nemt kan downloade et plugin til eclipse som indeholder at jeg kan skrive php i eclipse?

VH Mads
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2012 - 19:35 #1
Avatar billede mads375 Juniormester
26. april 2012 - 19:37 #2
hejsa.

tak for det hurtige svar. jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg installere det. Jeg skal nemlig også bruge mysql, så den server skal jeg også downloade og bruge i eclipse eller hvordan fungerer det? Lige nu bruger jeg nemlig apache tomcat.
Avatar billede mads375 Juniormester
26. april 2012 - 20:16 #3
hej.

Jeg downloaded egentligt bare herfra:

http://www.zend.com/en/community/pdt

som er:

Eclipse for PHP Developers
Version: Helios Release

Nu mangler jeg bare at få addét en MYSQL server. Ved du/i hvordan jeg får den ind i eclipse, så jeg kan arbejde med den derfra?

VH Mads
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2012 - 20:24 #4
Du har vel Apache, PHP og MySQL koerende.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2012 - 20:25 #5
Du kan enten installere PHP plugin ind i din Eclipse Java EE eller installere en separat Eclipse med PHP.

Det sidste er bedst !
Avatar billede mads375 Juniormester
26. april 2012 - 20:41 #6
Når jeg prøver at add min apache server, bliver jeg kun mødt af dette her i eclipse:

http://billedeupload.dk/?v=YJljf.jpg

Her plejer jeg at kunne vælge Apache Tomcat 7.0 i eclipse java ee. Den jeg kører med nu er Eclipse Helios.

Jeg har ikke gjort noget med MYSQL enddu. Er det et ekstra plugin jeg skal installere?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2012 - 21:47 #7
Nu ville jeg nok bare bruge Eclipse til at udvikle i og manage Apache paa anden vis.

Men jeg vil tro at kan downloade en Apache httpd adapter.
Avatar billede mads375 Juniormester
26. april 2012 - 22:04 #8
hvad tænker du på med at manage apache på anden vis?

Hvordan kan man gøre det bedst overskueligt for en nybegynder at programmere PHP og mysql. Det er ikke at gøre det i eclipse så?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. maj 2012 - 03:52 #9
Jeg ville koere Apache og Eclipse helt adskilt. Og saa bare kopiere filerne Fra Eclipse til Apache.
Avatar billede mads375 Juniormester
08. maj 2012 - 20:12 #10
Hejsa Arne.

Tak for hjælpen. Ligger du et svar?

Mvh Mads
Avatar billede arne_v Ekspert
08. maj 2012 - 20:59 #11
svar