Avatar billede Vision4Eyes Nybegynder
25. april 2012 - 14:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se Hostname

Jeg har på mit Win7 system fået en træls lille bug ind.
Jeg kan ikke længere se min NAS servers hostname, hvordan får jeg det rettet.
Jeg har ikke en fast IP adresse så det er ikke en løsning er gøre det sådan.
Avatar billede sand321 Nybegynder
25. april 2012 - 14:47 #1
Tjek at netbios protokollen er aktiveret under egenskaber for netværkskortet.
Avatar billede Vision4Eyes Nybegynder
25. april 2012 - 19:59 #2
Den kræver lige lidt nærmere beskrivelse.
Avatar billede sand321 Nybegynder
26. april 2012 - 09:25 #3
Vælg kontrol panel -> netværk og internet -> netværks og delingscenter. I venstre side skal du kunne vælge noget ala indstillinger for netværkskort og der inde kan du så højreklikke på netværkskortet og trykke egenskaber. I de hvide felt hvor der bla. står TCP/IP skal der også stå netbios med et flueben i.
Avatar billede Vision4Eyes Nybegynder
08. maj 2012 - 11:58 #4
Netbios er ikke at finde
Avatar billede Vision4Eyes Nybegynder
08. maj 2012 - 12:29 #5
Jeg har fundet indstillingerne for NetBIOS og de står til
"Aktivér NetBIOS over TCP/IP" har også forsøgt de 2 andre indstillinger der er men ingen af dem virker.
Avatar billede sand321 Nybegynder
08. maj 2012 - 13:45 #6
Ok. Det er muligt at problemet er på NAS serveren så. Kan du tilgå den via dens IP adresse?
Avatar billede Vision4Eyes Nybegynder
09. juli 2012 - 11:12 #7
Løst problemet med en reinstall af min pc