Avatar billede kimlarsen Praktikant
23. april 2012 - 23:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

At sniffe sig frem til et IP Cam.

Hej

Jeg har fået foræret et ip cam, men desværre uden den ip adresse som skal bruges sammen med kameraet.

En kammerat mener at jeg måske kan bruge Wireshark, men jeg er total newbee indenfor det og får bare en masse sjove tal ud af at kikke på en Capture på Intel 82566MM gigabit Network Connection.

Jeg har sat kameraet direkte til min pc via lan kabel.

En som vil hjælpe mig ?
Avatar billede wise Seniormester
23. april 2012 - 23:19 #1
Hvis kameraet er sat til DHCP (og altså spørge netværket om en adresse) vil det ofte være nemmest at tilslutte det til et netværk (ikke direkte til din pc) og derefter kigge på routeren om hvem den har uddelt hvilke IP'ere til.

Hvis kameraet har fast ip er det nok korrekt at man KAN sniffe sig frem til det, men som du har set sker der PÆNT meget på et netværk....
Og hvis det står til DHCP vil det ikke virke uden at fange en dhcp server (=oftest din router).

Endelig kan man måske resette det, så det kommer tilbage til standard opsætning og login, det plejer at være en god ide med brugt nethardware (printer boks, NAS og meget andet)...

/Lasse
Avatar billede mireigi Novice
24. april 2012 - 00:02 #2
Du kan også køre følgende script i en kommandoprompt (Start -> Kør -> cmd.exe):
for /L %i in (1,1,255) do ping 192.168.1.%i -n 1 -w 60 >> C:\ping.txt

192.168.1 --- Dette skal erstattes af hvad dit netværk er konfigureret til. Du kan se dem i en kommandoprompt:
ipconfig

Efter 3 minutter ca har du en fil du kan åbne (C:\ping.txt).
I filen søger du efter dette:
(0% tab)

Alle steder, hvor der er 0% tab, kan du se IP-adressen ved siden af. Så er det bare at gå i gang med tilgå hver af de IP-adresser. Der er nok kun 3-4 stykker.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
24. april 2012 - 03:21 #3
Du kan kun sniffe dig frem til dit kamera, hvis det gør noget aktivt på nettet.
Mange services er passive og vil dermed ikke være synlige i net-trafikken. F.eks. vil en HTTP-service formentligt ikke sende noget på nettet før en klient forbinder til den.

IP-adressen kan samtidigt ligge indenfor flere af de private adresse-områder og den kan i teorien også have en offentlig IP-adresse.
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2012 - 08:23 #4
http://www.hiren.info/pages/bootcd

på den ligger de her
men ved ikke om du kan bruge dem

Network Tools

m.v.h
Avatar billede sand321 Nybegynder
24. april 2012 - 14:20 #5
Hvilken kamera drever det sig om? (fabrikant og model)