Avatar billede garant11 Nybegynder
23. april 2012 - 12:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

forhindrer brugere i at se indholdet af brugers mapper (ASP 3 & MySQL)

Hej experter.

Jeg har side hvor mine oprettet brugere har sine egen mapper med filer i (billede, txt, zip), og mit problem er at jeg vil forhindre andre oprettet & ikke oprettet brugere at se/linke til de forskellige filer eller mappen som brugeren har men stadig væk se brugerens filer/mapper på deres "vis profil" side.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. april 2012 - 02:41 #1
Mapperne skal oprettes udenfor det trae som IIS server.

Og saa skal indholdet streames af ASP.

Saa har du fuld styr paa hvem der kan se hvad.
Avatar billede garant11 Nybegynder
24. april 2012 - 21:18 #2
Okay. Den forstår jeg ikke helt? i min wwwroot er alle mine asp filer og der er en mappe (billeder). Hvor skal jeg så flytte den hen, eksempelvis?

Streames? er det ikke bare server.mappath til stien?

har også lige et andet spørgsmål, jeg er begyndt at rode med PHP så jeg har hentet XAMPP, prøvede først med WAMP men fjernet det igen fordi at mysql'en ikke forstod æøå i kolonner. Men jeg har det samme problem med XAMPP. har en kolonne der hedder køb men når jeg prøver at vise eller indsæt fra den kolonne får jeg: Notice: Undefined index: køb in C:\xampp\htdocs\PhpProject1\sample.php on line 25.

Min database er sat til utf8_general_ci, alle filerne er gemt i UTF-8 og har sat charset til UTF-8.
jeg har søgt herinde og google i timer nu men uden held. Ved du hvordan får jeg mysql til at forstå æøå?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. april 2012 - 03:04 #3
De skal flyttes udenfor wwwroot.

Nej - Server.MapPath virker kun hvis de er indenfor wwwroot og saa har du altsaa ikke meget kontrol med adgangen.
Avatar billede garant11 Nybegynder
25. april 2012 - 16:49 #4
Okay. hvad skal jeg bruge istedet for Server.MapPath?
Kan du fortælle mig hvordan og hvorledes i detaljer? Jeg er stadig på newbie stadiet.

PS. Jeg har fjernet XAMPP og sat IIS op til php. Indtil videre går det fint, phpinfo() virker ihvertfald.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. maj 2012 - 04:05 #5
Filern skal hentes ikke som:

/path/billede.gif

men som:

/path/stream.asp?file=billede.gif
Avatar billede garant11 Nybegynder
13. juni 2012 - 11:19 #6
Forstår ikke helt dit svar. Kunne du være så flink og giv mig et eksempel (Skære det ud i pap)??? Hvis ikke du vil, så bar smid et svar op. :-)
Avatar billede garant11 Nybegynder
13. juni 2012 - 11:20 #7
Det skulle have været en kommentar men glemte at vælge kommentar. Sorry.