Avatar billede Slettet bruger
22. april 2012 - 11:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende mail bag OpenVPN?

Hej.

Jeg har sat en OpenVPN forbindelse op for at kunne få ekstern forbindelse til en Ubuntu mail server som står bag en firewall, som ellers har lukket for al ekstern trafik. Mail serveren er logget på OpenVPN-serveren som klient. Men når jeg logger en Windows maskine på OpenVPN forbindelsen, for via Outlook at forbinde til mail-serveren, så er det muligt for mig at få indkommende mails, men ikke at sende.

Har I nogen bud på hvor fejlen kan ligge?
Avatar billede chalde Seniormester
22. april 2012 - 11:43 #1
Formentlig forsøger den at sende gennem din primære forbindelse og ikke over VPN.
Prøv at aktivere "redirect-gateway" i din openvpn config.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2012 - 11:55 #2
Det skal nok lige nævnes at jeg ikke har lavet nogen form for NAT-translation, da jeg ikke er sikker på hvordan det skal gøres. Det er sådan at mit interne LAN som mail-serveren opererer på er på 192.168.0.X, og at min OpenVPN forbindelse kører på subnet/netmask 10.8.0.0. Derfor har jeg været tvunget til at fortælle Outlook at det skal kigge på den 10.8.0.X IP adresse som mail-serveren får tildelt af OpenVPN. Men det er måske ikke en holdbar løsning?
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2012 - 23:01 #3
Lukker tråden.