Avatar billede tiger_dk Mester
21. april 2012 - 22:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Videoovervågning !

Hej

Jeg vil gerne høre, hvad slags videoovervågning, vil i anbefalde til overvågning af f.eks af en landejendom !

Har kigget på noget fra Logitech, men jeg vil også lige høre jeres erfaringer !

Mvh
tiger_dk
Avatar billede zagger Juniormester
21. april 2012 - 23:09 #1
Det kommer an på hvilke krav du har.

Jeg har selv et system med trådløse ip-kameraer der optager og sender videoerne til en ekstern ftp-server ved motion detection, hvilket kræver at man har en computer kørende med det rette software.

Men man kan jo også få systemer der gemmer videoerne på en lokal harddisk recorder, hvilket er noget lettere at sætte op.
Avatar billede tiger_dk Mester
21. april 2012 - 23:14 #2
Jeg kunne godt tænke mig, at hvis kameraerne var trådløse og hvis de kunne sende med et signal på 5.8 GHZ, så de ikke vil forstyre de andre trådløse signaler. Noget i den retning ! Det her fra logitech http://www.logitech.com/da-dk/webcam-communications/video-security-systems/master-systems/devices/7252 , ser ret fancy ud
Avatar billede zagger Juniormester
21. april 2012 - 23:26 #3
Det kunne jo være en løsning.

Hvis du er interesseret i en billigere løsning kan jeg anbefale www.tiggi.dk.

Du kan evt. også læse denne tråd igennem:
http://www.eksperten.dk/spm/948115
Avatar billede tiger_dk Mester
21. april 2012 - 23:58 #4
Tak for tipsene, lig et svar !
Avatar billede zagger Juniormester
22. april 2012 - 00:08 #5
Svar.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2012 - 08:11 #6
Avatar billede zagger Juniormester
22. april 2012 - 08:29 #7
@treatmenice: Absolut en nem og billig løsning. Dog med sine begrænsninger.

De IP-kameraer jeg henviser til har den fordel at de kan tilgås udefra. Så kan man se dem fra en anden computer eller sin mobil når man ikke er hjemme.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2012 - 09:01 #8
jeg ved ikke hvad man skal bruge det til at man kan se direkte de stjæler fra en
du kan alligevel ikke gøre ret meget
politiet kommer alligevel ikke
det har de ikke mandskab til siger de
ved ikke lige hvor alle de penge de fik til sidste forlig er blevet af
de er måske gået til store lønninger og biler til cheferne som det ofte går
er der kommet flere politifolk på gaden nej vel
tyveknægtene skal selv melde sig ellers sker der ikke en hylende fis i købehavnsstrup

det må vel være mere vigtigt at man har dokumentation for hvem synderen er
Avatar billede zagger Juniormester
22. april 2012 - 09:33 #9
Det kan du selvfølgelig have ret i. Men man har jo stadig muligheden for at komme tidligere hjem til gerningsstedet hvis man kan holde øje med jævne mellemrum, og evt. give naboer besked hvis man f.eks. er på ferie.

Men mht. dokumentation, så mener jeg jo at det er vigtigt at videoerne bliver sendt ud af huset, og ikke kun bliver gemt lokalt. Tyvene er desværre ikke så dumme som man gerne vil tro. De kan  godt finde ud af at tage harddisk recorder eller sd-kort med sig når de smutter.

Så vidt jeg kan se, så understøtter de trådløse kameraer du henviser til ikke muligheden for at sende videoer eller billeder ud af huset.

Men igen, så kommer det jo helt an på hvilke krav man har til sit system.