Avatar billede karinahel Nybegynder
17. april 2012 - 14:00 Der er 9 kommentarer

Server til udgående post

Jeg har lige fået instaleret nyt netværk: telia.
Siden har jeg ikke kunnet sende post fra det mailprogram som ligger på min mac. Min e-mail er hos web10. Når jeg bruger port 110 kan jeg modtage mails, men ikke sende. Jeg har også prøvet med port 587, som er telias port. Jeg har også prøvet at med forskellige servere: pop3.mail.dk, mitdomainenavn, smtp.mail.dk.
Hvad pokker gør jeg? web10 har heller ikke kunne hjælpe..
Avatar billede Blandy Praktikant
17. april 2012 - 14:02 #1
Hvad mail program bruger du? Og hvad mail type= pop3 eller imap.

Hvad styrersystem?
Avatar billede Blandy Praktikant
17. april 2012 - 14:09 #2
Bruger du smtp.mail.dk til at sende mails ud med, skal du bruge port 587. Bruger du ikke web 10 egen server skal du bruge port 25.
Avatar billede Mickz Nybegynder
17. april 2012 - 14:17 #3
hvis jeg ikke tager meget fejl så er smtp.mail.dk din gamle TDC SMTP server, denne skal du udskifte til den SMTP server telia bruger (lurede lige på telia.dk og kan fortælle at det er: smtp.telia.dk)

Håber dette kan hjælpe.
Avatar billede karinahel Nybegynder
19. april 2012 - 13:47 #5
Min mail hedder pop (står under kontonavn), desværre virker smtp.telia.dk heller ikke. SSL er slået fra. Port 25 virker heller ikke. Når jeg bruger port 110 kan jeg modtage mails, det kan jeg ikke med de andre porte. Håber I kan hjælpe?
Avatar billede Mickz Nybegynder
19. april 2012 - 16:54 #6
Tror lige vi skal have udredt lidt :)  POP3 er den protokol (måde) hvormed man henter sine mails, mens SMTP er den der bruges når man skal sende mails.  Yderligmere så er standard porten for POP3 110 og vil i de fleste tilfælde ikke virke på andre porte (valg af port er noget din ISP - internet udbyder har valgt).

Hvis du lige igen gider prøve gå ind i indstillinger for din mail konto og så lige tjecke at du har nedenstående oplysninger indtastet:

Udgående post
Servernavn: smtp.telia.dk
Port Standard:  (25 er standard hvis du skal vælge noget)
Forbindelsessikkerhed: Ingen
Godkendelsesmetode: Ingen godkendelse
Brugernavn: Anvendes ikke
Adgangskode: Anvendes ikke

Hvis du har gjort det og det ikke virker så bliver du lige nødt til at fortælle hvilket program du bruger til at læse/skrive dine mails samt lige bekræftige at du rent faktisk har internet hos telia.
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2012 - 17:21 #7
http://www.netsite.dk/support/e-mail/smtp-serverliste.html

Telia                  mail1.telia.com - smtp.telia.dk

Telia (GPRS)          smtp.gprs-connect.dk
Avatar billede karinahel Nybegynder
07. maj 2012 - 09:22 #8
Tusind tak for jeres svar.
Ja, mit internet er hos telia. Det er helt rigtigt at jeg kun kan bruge port 110 til at modtage mails. Men jeg kan stadig ikke sende mails. Har lige prøvet med: smtp.telia.dk. Den port den bruger til udgående post er: brug standartporte dvs. bla. port 25. SSL er slået fra og adgangskode.
Det mailprogram jeg bruger er det som ligger på Mac, når man køber den, og det hedder bare: mail.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2012 - 01:41 #9