Avatar billede Henry Poulsen Mester
16. april 2012 - 20:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Links i modtagne e-mails er deaktiverede

Godt råd søges.
Jeg har længe kørt Windows 7, IE9, Ms Office 2007 med Outlook som mailprogram. Jeg bruger MSE antivirus og Windows Firewall.
Mail hentes med POP3 fra 4 Gmail adresser og 1 Hotmail adresse.
Det har virket perfekt indtil for ca. 8 dage siden. Fra da af er alle links deaktiveret i modtagne mail fra alle adresser, også når jeg i Outlook prøver at åbne links i 1 år gamle meddelelser. Når jeg klikker på et link kommer følgende tekst i en fejl-boks:
HANDLINGEN ER BLEVET ANNULERET PGA. BEGRÆNSNINGER PÅ COMPUTEREN. KONTAKT SYSTEMADMINISTRATOREN.
Når jeg åbner links fra Gmail/Hotmail indbakker, er der ingen problemer, det virker som det skal.
Der er altså sket et eller andet i Outlook eller sikkerheds opsætning evt. Firewall.
Og jeg kan ikke finde ud af hvad det er.
Hjælp, Henry
Avatar billede vejmand Juniormester
16. april 2012 - 20:52 #1
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. april 2012 - 20:58 #2
Avatar billede vejmand Juniormester
16. april 2012 - 21:09 #3
Avatar billede Henry Poulsen Mester
17. april 2012 - 21:04 #4
Ændring i registrerings databasen løste problemet.
Tak for hjælpen.
Får jeg lige et svar?
Avatar billede vejmand Juniormester
17. april 2012 - 21:21 #5
Velbekomme, svar kommer her.  :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. april 2012 - 22:04 #6
Vil du lige fortælle hvem der gav dig løsningen og hvor den er hentet??
Avatar billede vejmand Juniormester
17. april 2012 - 22:26 #7
poko1 >> Stop nu dit evindelige brok.
Spørger har jo fortalt hvorfra løsningen kom.
Problemet har været oppe utallige gange herinde, der er intet nyt under solen.

Jeg kan da godt forstå du er ked af du kom med en løsning til XP og Outlook Express/Word, når nu spørger efterlyste en løsning til Win7 og Outlook. Men vi kan jo alle tage fejl engang imellem når det går lidt hurtigt, og der er jo ingen skade sket, så kom nu videre med dit liv.
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. april 2012 - 22:49 #8
Avatar billede Henry Poulsen Mester
17. april 2012 - 22:57 #9
Hej med jer.
Jeg forstår nok ikke hvad I har gang i, men never mind, om lidt accepterer jeg det tilsendte svar.
Faktum er:
Vejmand var først til at sende et forslag om at se et tidlige svar til JASU, der 17. januar havde et problem som mit.
Det svar var fra POKO1.
POKO's link til Microsoft.com gav ingen resultat hos mig, men hans forslag til ændring i registrerings databasen: BINGO.
Så Vejmand: du kom først ved at fremsende POKO1's løsning.
Avatar billede vejmand Juniormester
17. april 2012 - 22:56 #10
poko1 >> Nu rabler det da helt for dig. Det er jo samme link som jeg lagde i #1, og som løste problemet.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
17. april 2012 - 23:00 #11
henrypoulsen >> Du skal ikke tage dig af poko1, denne bruger har gjort det til en livsstil at provokere her på Eksperten. Trist, men sådan er det, desværre.......
Avatar billede Henry Poulsen Mester
18. april 2012 - 13:41 #12
Hør Vejmand >> Er det ikke dig der er et brok.., eller points-puger? Du tog points for at henvise til POKO1s løsning.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. april 2012 - 14:16 #13
henrypoulsen >> Nope, det er den måden Eksperten fungerer på, og har fungeret i mange mange år. Det er jo ikke en løsning poko1 har fundet på, den løsning er givet herinde mange gange, også af mig selv. Nu var det så tilfældigvis bare et spørgsmål besvaret af poko1 jeg linkede til, det kunne ha været et hvilket som helst andet, med samme løsning. Der er mange at tage af.

Eksperten er en stor "viden-database", hvor der findes svar på rigtig mange spørgsmål. Derfor er mange af de stillede spørgsmål "unødvendige", svaret kan ofte findes ved en søgning på Eksperten. Men det ved spørger ofte ikke, og så finder en hjælper frem til svaret, og får point for det. Intet nyt i det.

poko1 har flere gange brokket sig over point, men når der oprettes et spørgsmål med point til poko1, svarer denne bruger aldrig i spørgsmålet. Det er ellers også den normale fremgangsmåde, hvis der skal rettes op på frokert uddelte point.

Se bare #3, og jeg har efterhånden oplevet denne opførsel flere gange fra poko1, derfor den hårde tone.

Desværre findes denne type af brugere på de fleste fora på nettet, nogle fora er bedre end andre, til at sortere dem fra.

For at opsummere:
1. Du stiller et spørgsmål
2. Jeg kommer med forslag til løsning
3. Du oplyser, mit forslag var løsningen, og ber mig sende et "Svar".
4. Jeg sender et "Svar".
5. Du accepterer mit "Svar".

Lige efter "bogen", det er hele idëen med Eksperten.