Avatar billede Jonasmyhlius Nybegynder
15. april 2012 - 23:40 Der er 3 kommentarer

Netværket kan ikke identificeres.

Hej hjælpere.
Jeg har set nogle flinke og rare mennesker herinde, der hjælper folk i nød!
Jeg er i nød! :)
Jeg bruger stofa, og har i de sidste 2-3 måneder haft problemer.
Har haft 4 teknikere hjemme ved mig, og ingen har kunne løse det.
Jeg har fået ny router, kabler osv.
Intet af dette har hjulpet.

Det sker, at op til 10-20 gange om dagen, popper mit net lige pludselig om til ''Kan ikke identificere netværket''.
Nogle gange er det fint, også kan det ske at det lige pludselig gør dette. Og jeg er ærlig talt træt af det, og gider ikke ringe ind til stofa, så er kommet hertil, i håb om i kan hjælpe mig!

Jeg er ikke det helt store geni mht. computer osv. Men noget ved jeg da.

Inden jeg flyttede, virkede mig internet fint, så skiftede jeg addresse, og fik ny ip og router osv. Også virkede det fint i et par måneder, da dette problem opstod.

Hvis i har nogle spørgsmål, så bare spørg! Jeg holder øje med denne tråd.

Håber i kan hjælpe!

Tak!

- Den bekymrede.
16. april 2012 - 07:03 #1
Velkommen til E. ...

Er det kun kun din PC der brokker sig ved denne forbindelse ?
Altså - hvis muligt - prøv med en ANDEN PC ?

---

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede DonSkoD Juniormester
16. april 2012 - 09:23 #2
Prøv at sætte en statisk DNS (til 8.8.4.4).

Netværks- og Delingscenter -> Rediger indstillinger for netværkskort -> Højre klik på relevante netkort og vælg egenskaber -> marker TCP/IPv4 og tryk Egenskaber -> sæt statisk DNS.

Prøv evt. at sætte en statisk IP, hvis det ikke er nok med DNS.

Åbn kommandoprompt -> skriv ipconfig /all -> benyt en IP med samme default router og subnetmask som nuværende.

Håber det jeg skriver giver mening.
Avatar billede Jonasmyhlius Nybegynder
16. april 2012 - 12:05 #3
Det kører under Windows 7.
Og har desværre ikke mulighed for at prøve med andre computere.
Men, inden jeg flyttede virkede det jo fint med et andet internet, så det kan næsten ikke være min computer, men jeg prøver alt i siger!

tak!