Avatar billede rockafalla Nybegynder
15. april 2012 - 21:46 Der er 6 kommentarer

Kan ikke finde server

Hej,

Har fået opsat en Exchange server med tilhørende mail, mit problem er bare at Windows ikke kan finde når jeg prøver og tilføje den.

Jeg har samtidig en Iphone og en Mac som fint finder serveren og begge kan koble på og være aktive.

Er der nogle der ved hvad det kan være ?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
16. april 2012 - 04:38 #1
Windows er et operativsystem.
Vi skal nok have at vide hvilket mailprogram du benytter og mere præcis beskrivelse af situationen vil også være ønskelig.
F.eks. hvor står du henne i programmet når fejlen sker, hvad er den nøjagtige fejlmeddelelse og hvad har du gjrt for at komme dertil hvor du er.
Avatar billede rockafalla Nybegynder
16. april 2012 - 21:20 #2
Jeg benytter mig af Windows 7 med outlook.

Når jeg via kontrol panlet prøver og tilføje en ny exchange konto i mail skriver den følgende.

"Handlingen kunne ikke udføres. Der er ingen forbindelse til Microsoft Exchange"

Alle firewalls er slået fra
Avatar billede groenaert Novice
17. april 2012 - 15:31 #3
Hvordan er DNS opsætningen på henholdsvis din server og Windows 7?
Hvis ellers alle Exchange services kører som de skal, kig i logs, så er et af de typiske problemer DNS opsætningen.
Kontroller at din Windows 7 har din servers IP-adresse som primær DNS.
Hvis du får forbindelse til Exchange ved dette, men ingen forbindelse til Internettet, så skal du opsætte DNS forwarders på din DNS servere.

Venlig hilsen

Grønært.
Avatar billede rockafalla Nybegynder
17. april 2012 - 15:37 #4
Primær DNS ?
Avatar billede groenaert Novice
17. april 2012 - 16:06 #5
Først så find ud af hvilken DNS Windows 7 bruger. Åben en kommando prompt og skriv ipconfig /all
Under det aktive netværkskort for IPv4-adresse kan du se hvilken DNS server du bruger. Prøv at se et eksempel her http://gupl.dk/677946/

Hvis DNS-adressen er forskellig fra din servers, og jeg går ud fra at DNS er sat ordentligt op her, så skal den skiftes. Dette kan du gøre via Kontrolpanel > Netværks- og delingscenter > Rediger indstillinger for netværkskort > Højre klik på det aktive netværkskort og klik egenskaber > Dobbeltklikke på TCP/IPv4 > Prik i Brug følgende DNS-serveradresser > taste IP-adressen til din ind i den øverste felt, angiv f.eks. Googles DNS som den sidste (8.8.8.8)

Venlig hilsen

Grønært
Avatar billede Wally1973 Praktikant
17. april 2012 - 18:10 #6
Inden vi går videre skal vi nok lige have at vide om det er en Exchange server der er lokaliseret på dit lokalnet eller om det er en der tilgås over internettet.
Er det en der tilgås over internettet, så er det tænkeligt at der skal kobles op via RPC-over-HTTP og gør man ikke det, så får man nemlig den fejl du oplever.