Avatar billede something Nybegynder
15. april 2012 - 12:33 Der er 5 kommentarer

Hvordan afspilles DivX på en DVD-player

Hej,
Jeg har uden succes forsøgt at afspille en brændt DVD med nogle film på en Sony RDR-HX920 DVD-optager. Er der en venlig sjæl som kan hjælpe.

Her er en detaljerede beskrivelse af hele processen.

Filmene med filformatet AVI konverteres fra Xvid til DivX med OJOsoft - filformatet bevares.
Herefter inkorporeres XSUBS undertekster ind i filmene, hvorved filformatet ændres til DivX.
Til slut brændes filmene på en DVD+RW-disk som datadisk med Nero.

Yderligere informationer:
Windows XP
Nero 11
DivX 4
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. april 2012 - 13:03 #1
Det undrer mig meget at DivX ikke er nævnt i manualen...
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. april 2012 - 13:10 #2
Jeg har selv en harddisk optager fra Philips, og den kan ikke afspille alle DivX filer. Jeg har fundet ud af at det kommer an på hvilken DivX version filmen er lavet i.
Min afspiller angiver kun version i dens opsætningsmenu, så tjek denne på din egen. Det kunne jo være det var samme problem.
Ellers er der lidt her: http://www.brugermanualer.dk/sony/rdr-hx520-720-722-920/RDR-HX520-720-722-920.pdf
Avatar billede something Nybegynder
15. april 2012 - 13:50 #3
@john_stigers
Tak for svaret. Jeg har også tænkt på om det kunne være versionen af DivX som var problemet. Der findes nemlig forskellige DivX Profiler, men har ikke kunne finde ud af hvilken en min DVD-optager er.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2012 - 17:12 #4
Dvd+RW skiverne du bruger har du gode erfaringer med, og brugt før?
Avatar billede something Nybegynder
16. april 2012 - 08:22 #5
#4
Det har ikke været noget problem at afspille denne type disk med VOB-videofiler på DVD-optageren