Avatar billede jnrmgs Juniormester
10. april 2012 - 20:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lang MP3-fil

Hej!

Jeg har en længere MP3-fil liggende, som jeg gerne vil kunne afspille, spole i, og evt. klippe i.

Filen er næsten 79 timer lang!

Windows Media Player afspiller filen fint, og angiver også den rigtige længde. Problemet med Winamp er at man ikke kan spole ordentligt. Enten er det alt for langsomt, eller også spoler man alt for langt!

Winamp er ideelt på den måde at man selv kan spole i en lydfil, og selv kan bestemme hastigheden vha. piltasterne.

Winamp angiver dog kun filen til at være lidt over 4 timer lang!

Samme problem opstår i Nero Wave Editor, som jeg vil bruge til splitte filen op.

Kan jeg gøre noget ved filen, eller kan nogen anbefale et bedre program?

På forhånd tak!
Avatar billede chalde Seniormester
10. april 2012 - 20:48 #1
Avatar billede pstidsen Novice
10. april 2012 - 21:13 #2
Hvis Winamp kun kan afspille 4 timers filer, hvordan skulle den så kunne afspille en på 79?? =)

Prøv VLC. Mange synes det er den bedste medieafspiller.
Avatar billede milter Ekspert
10. april 2012 - 21:43 #3
Avatar billede jnrmgs Juniormester
10. april 2012 - 21:44 #4
Nu ved jeg jo ikke noget om hvor meget eller lidt Winamp kan afspille!

Det kunne jo godt være at der var noget ved filen der gjorde, at Winamp læser længden forkert. Wave Editor kan jo tilsyneladende heller ikke finde ud af det!

Prøver lige Audacity og VLC.
Avatar billede jensenjs Juniormester
10. april 2012 - 22:47 #5
http://direct-wav-mp3-splitter.pistonsoft.qarchive.org/_download2.html#land

Eller

file:///M:/system,%20Installation%20og%20redskaber/Audio%20splitter/Slice%20Audio%20File%20Splitter/index.html
Avatar billede 220661 Ekspert
11. april 2012 - 18:39 #6
Nu har jeg ikke prøvet at hente så stor en fil ind i Virtual DJ.
Jeg har selv en fil der "kun" er på 8 timer, og den kan programmet sagtens hente. Programmet er opbygget som en mixerpult, og man kan optage sekvenser i programmet efter eget valg. Selve filen kommer til at ligge på en søjle, som man kan trække i med musen, så det går hurtigt at søge.
Programmet optager i mp3 op til 320 kbts, og så er det gratis.
http://www.virtualdj.com/download/free.html
Avatar billede jnrmgs Juniormester
09. juli 2012 - 19:59 #7
Jeg har nu lang om længe prøvet Virtual DJ, og det virkede perfekt!

Hvis 220661 laver et svar, får du dine point!
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juli 2012 - 21:48 #8
jamen så laver jeg et svar.