Avatar billede Proboss1 Nybegynder
28. marts 2012 - 23:32 Der er 3 kommentarer

WMvare give mere plads

Hej

Wmware hvis men har en virtuell server og den er løbet tør for plads på sit C-Drev hvordan giver man mere plads til denne så serveren køre igen
Avatar billede KHHP Juniormester
29. marts 2012 - 09:25 #1
Det er lidt utydeligt hvad du mener, men jeg tror jeg har forstået det.
Du har vmware installeret på din computer. Igennem vmware har du installeret et server operativ system i en virtuel maskine. Den virtuelle maskine har brugt den plads du har dedikeret til den og du vil derfor gerne vide hvordan du får forøget den plads der er afsat til din virtuelle maskine.
Nu ville det være dejligt at vide hvilken udgave af vmware du bruger, samt hvilket server OS du har installeret. Men jeg prøver at hjælpe dig så godt jeg kan uden den information. Nu er det et stykke tid siden jeg har arbejdet med vmware(min computer fik mere end fordoblet sin opstartstid), men så vidt jeg husker skal du ind i indstillingerne for din virtuelle maskine og her vælge hard disk og så er der vist noget der hedder advanced. Her kan du vælge expand/shrink hard disk, eller noget i den stil. Nu kan du så justere størrelsen på disken. Det tager derefter et stykke tid før den er færdig med at lave ændringerne, og derefter skal du ind i dit diskhåndteringsprogam på din server og udvide den partition til den nye størrelse.
Avatar billede Proboss1 Nybegynder
22. april 2012 - 06:42 #2
Tak for svaret jeg undskylder det sene svar hvis du stiller et spørgsmål skal jeg acceptere det
Avatar billede Proboss1 Nybegynder
01. december 2012 - 17:35 #3
Hej

jeg har fundet ud af det men måske du kan forklare mig hvordan jeg flytter en virtuel maskine fra usa til dk

altså fra wmvare til wmvare men de stadig kører