Avatar billede finnerupa Nybegynder
23. marts 2012 - 18:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Acer Aspire 6935 vil ikke starte

Hej

Min søns computer har haft en defekt DC IN stik. Jeg fik skilt computeren ad og fandt ud af at minus ledningerne var faldet af DC IN stikket i selve computeren. jeg har loddet dem på igen og computerens forsynings diode tænder efter operationen. Når man så tænder computeren, starter den op i få sekunder, man når lige at se skriften ACER på skærmen og så lukker den promte. Har jeg pillet ved noget som jeg ikke skulle? jeg har demonteret blæser, køler, batteri for at kunne få DC IN stikket ud, hvor jeg derefter loddet minus ledningerne på igen. Jeg har udført det hele meget nænsomt og burde kunne udføre det lille indgreb med min bagrund som elinstallatør. Er der nogen som har prøvet noget lignende?

Mvh. Anders
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2012 - 07:43 #1
Nej.
Har du forsøgt at fjerne strømmen fra den og holde startknappen nede i ca 30 sek, og herefter montere strøm og prøve igen?
Avatar billede finnerupa Nybegynder
24. marts 2012 - 07:56 #2
Det har jeg lige prøvet, computeren vil stadigvæk ikke starte.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2012 - 08:05 #3
Hvis du trykker den knap der sender dig i bios fortsætter den så med at køre?
Kommer du i bios kan du forsøge at nulstille bios til default settings (load failsafe defaults)
Er du sikker på at harddisken/ram er monteret korrekt?
Avatar billede finnerupa Nybegynder
24. marts 2012 - 09:05 #4
Jeg kan ikke nå at komme i bios. Jeg har tjekket at grafik/ram/hardisk sidder som det skal. Den vil stadigvæk ikke tænde.
Avatar billede finnerupa Nybegynder
24. marts 2012 - 09:47 #5
Kan det måske være proceseren som er stået af?
Avatar billede finnerupa Nybegynder
24. marts 2012 - 10:01 #6
hmm der ligger en butik på Frederiksberg som hedder computerplanet. Det koster 99 kr. for dem at udføre en fejlfinding. Det var måske en løsning :-) Så kan jeg jo hurtigt vurdere om det kan betale sig at reparerer den.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2012 - 17:32 #7
Ja det havde jeg også gjort
Avatar billede finnerupa Nybegynder
07. maj 2012 - 07:54 #8
Computeren er færdig, bundkortet er brændt af desværre.