Avatar billede GammelDansk79 Nybegynder
22. marts 2012 - 11:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

link til mapper via ID

Halløj!

Jeg er igang med at bygge en sags database, hvor jeg skal linke hver post (ID) til en seperat mappe på min harddisk.

I databasen: Sag(ID) "1204"
vil jeg dobbeltklikke på ID´et og automatisk blive ført til en mappe på min computer:
Z:\2012\1204

eller for ID´et "974":
Z:\2009\0974 (bemærk forskellige mapper alt efter årstal)

Jeg gætter på det er forholdsvist simpelt - men mangler erfaringen til at sætte det sammen...
Er der nogen der kan hjælpe mig med dette?
Avatar billede mugs Novice
22. marts 2012 - 11:31 #1
Me.Din Kommandoknap.HyperlinkAddress = Me.Dit Formularfelt
Avatar billede GammelDansk79 Nybegynder
23. marts 2012 - 09:27 #2
Hej Mugs - Tak for det hurtige svar...
Desværre er jeg en nød, og ikke en nørd :(

Jeg har lavet et eksempel: http://dl.dropbox.com/u/9091226/Folderlink.rar

i "formular1" har jeg en kolonne med "ID" som er et unikt nummer for hver sag - Når jeg dobbeltklikker på dette ID vil jeg gerne have stifinder til at åbne mappen af samme nummer i "SAG".

Kan du/nogen hjælpe med at udvikle eksemplet?

Det er til en frivillig organisation, hvor vi, som så mange andre, ikke har alt for mange midler til proff. hjælp.
Avatar billede mugs Novice
25. marts 2012 - 11:34 #3
Jeg har en lille testdb der viser, hvordan du indsætter et hyperlink til en fil og hvordan du åbner filen.
Blot læg din e-mail
Avatar billede GammelDansk79 Nybegynder
25. marts 2012 - 11:41 #4
Jch@gammel-dansk.dk
Avatar billede mugs Novice
25. marts 2012 - 11:50 #5
Sendt.
Avatar billede GammelDansk79 Nybegynder
27. marts 2012 - 09:22 #6
Tak for hjælpen - det var dog ikke det jeg skulle bruge, men har løst det nu - det virker nøjagtigt som det skal. Jeg har opdateret eksemplet, så man kan se hvad det går ud på.

Det hjælper utroligt meget at forstå syntax i kodegeneratoren - hvilket først er nu det er sket for mig ;)