Avatar billede dixonsteele Nybegynder
18. marts 2012 - 21:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sonos og Boxee Box kan ikke få adgang til NAS med DSM 4.0

For ca. en uge siden opdaterede jeg software på Synology DS1511+ - fra DSM 3.2 til DSM 4.0. Siden da har jeg godt kunnet få adgang til mine filer på min NAS via min pc, men ikke via Sonos eller via min Boxee Box. Eller: stort set ikke. Det er lykkedes mig kortvarigt at få adgang, men i størstedelen af tiden er det som om min NAS ikke svarer.

Jeg har ikke ændret nogen indstillinger - kun opdateret software.

Efterfølgende har jeg forsøgt at slette mit musikbibliotek i Sonos for at sætte det op igen. Jeg kan godt finde min NAS på netværket, men får en fejlmeddelelse: "The computer synology1511 is not responding".

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede chalde Seniormester
18. marts 2012 - 21:32 #1
Tjek at medieserveren er installeret og aktiv.
Evt. fjern den og geninstallér den gennem Package center.

Tjek at der ikke er nogle firewall-regler i den interne firewall der blokerer (control panel -> firewall)
Evt. lav en regel der hedder all - all - allow.
Avatar billede chalde Seniormester
18. marts 2012 - 21:35 #2
Hvis du ikke har genstartet den efter opgradering til 4.0, så kan det også være et forsøg værd.
Sørg for også at opdatere til 4.0 v2198 der kom kort efter 4.0 v 2197.
Avatar billede dixonsteele Nybegynder
18. marts 2012 - 22:20 #3
Jeg kører 4.0 v2198.
Har lige prøvet at fjerne og geninstallere medieserveren, men tilsyneladende uden held.
Ingen regler i firewall.
Avatar billede chalde Seniormester
19. marts 2012 - 06:43 #4
#3 har du prøvet at lave en allow regel fra alt til alt?
Avatar billede dixonsteele Nybegynder
19. marts 2012 - 22:32 #5
Hep! Det virker! Har lavet en allow-regel i firewall og nu kører det. Ikke specielt intuitivt, men problemet er løst. Takker.