Avatar billede DalleJava Nybegynder
18. marts 2012 - 19:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hent at data til Excel / mapning af drev

Hej.

Jeg er ikke sikker på spørgsmålet havner i rette kategori, men ellers flytter jeg det selvfølgelig.

Mit udgangspunkt.
Jeg har lavet et Excel ark der henter data fra en Acces DB.
Arket jeg har lavet skal benyttes af en del mennesker, og vi har en del netværksdrev på vores virksomhed.

Jeg har mappet mit drev som S: ( og drevet har et navn ).
Når jeg kører arket virker tingene fint, men når andre anvender arket, kaster det undtagelser og siger at stien ikke findes.

Dette er dog logisk, da andre personer måske ikke har samme drev benævnt som S:.

Spørgsmål:
Hvordan får jeg et ark til at kalde samme DB, på samme drev, hvis folk har mappet deres drev forskelligt?
Kan jeg eventuelt undlade at bruge mappet navn, og istedet kalde drev-navnet?

Jeg er simpelthen kørt fast!

Mvh
Daniel
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
27. marts 2012 - 14:30 #1
Du skulle meget gerne kunne bruge

"\\ServerNavn\Share\Fil"
Avatar billede DalleJava Nybegynder
28. marts 2012 - 21:10 #2
Hej.

Hvordan anvender jeg denne sti?
For at hente data til mit Excel, anvender jeg MS-query. Og når jeg skal peger på en lokation, er det gerne et mappet drev.

I min situation S:\, men andres T:\.

Hvordan/hvor skal jeg eventuelt anvende navnet på drevet istedet?

Mvh
Daniel
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
29. marts 2012 - 08:24 #3
Der hvor du normalt vælger S:\

Prøv og skriv \\ServerNavn\Share\Fil istedet.
Avatar billede DalleJava Nybegynder
29. marts 2012 - 21:25 #4
Hej.

Jeg tror ski jeg fik hul igennem!
Tak for hjælpen.

Smid du bare et svar.
Mvh
Daniel
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
30. marts 2012 - 08:12 #5
Med løsningen herfra ? eller fandt du på noget andet ? :)
Avatar billede DalleJava Nybegynder
30. marts 2012 - 12:22 #6
Jeg brugte hjælpen herfra :)

Jeg kunne oprette en connection uden at anvende mine allerede mappet drev. Herved kunne jeg selv smide en sti ind, som du beskrev.

Mvh
Daniel