Avatar billede hugopedersen Nybegynder
17. marts 2012 - 13:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Udlæse mail fra OutLook til fil

Jeg har et ønske om at kunne udlæse mails fra en bestemt mappe i min OutLook og gemme dem som filer.
Endvidere skal jeg kunne finde afsender, subject og dato i hver enkelt mail så jeg kan bruge det til at gemme dem i en tabel.
Avatar billede nca Juniormester
17. marts 2012 - 13:51 #1
Hvilken version af Outlook bruger du?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
17. marts 2012 - 13:56 #2
2007 og 2010
Avatar billede supertekst Ekspert
17. marts 2012 - 14:06 #3
Kunne det være i VBA?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
17. marts 2012 - 14:13 #4
Så havde jeg nok spurgt der :-)

Nej det er vigtigt at det er i Delphi da hele min store applikation er lavet der.
Avatar billede 2Mida Praktikant
17. marts 2012 - 16:00 #5
Jeg legede lidt med

http://www.imibo.com/imidev/delphi/les/index.html

på et tidspunkt og det virker
Avatar billede nca Juniormester
17. marts 2012 - 16:06 #6
Måske kan du finde noget brugbart på denne side:
http://www.scalabium.com/faq/dc_tips.htm
Se under E-mail, Internet, Network
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
17. marts 2012 - 22:14 #7
@2Mida  den har jeg også kigget lidt på, og der er nogle interessante ting i den.
Men det er færdigkompilerede DCU filer så der skal lige kigges lidt i eksempler og dokumentation for at se om det er den vej.
Men jeg regner med at kaste mig over det og så se.....
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
17. marts 2012 - 22:23 #8
@nca  Jeg fandt rent faktisk et link til en fil på det site www.scalabium.com/faq/delphioutlook.zip og den kan en masse af det jeg har brug for kan jeg se.
Men nu skal jeg så se om jeg kan tilpasse ideen til at gøre det jeg gerne vil :-)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
02. april 2012 - 21:02 #9
Fik aldrig noget til rigtigt at virke og nu er projektet blevet nedlagt så jeg har ingen grund til at gå videre.