Avatar billede mrandersb Nybegynder
12. marts 2012 - 19:07 Der er 4 kommentarer

Køb af let gaming bærbar

Hejsa

Jeg skal købe en ny bærbar som skal bruges til hverdags ting plus lettere gaming. Det er også vigtig at den ikke er for tung, så lille vægt frem for nyeste top grafikkort.

Jeg har set lidt på den her:

Vision NB2575 15,6' (http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=701000030&gruppe=PCnotevision)

Gvor der kommer en 128 GB SSD harddisc i.

Den vejer kun 2.5 Kg og har et grafikkort der ser ud til at kunne trække nye spil med en rimelig grafik (http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-555M.41933.0.html)

Hbad siger folk herinde, findes der bedre alternativer, når den ikke skal veje mere end ca. 2.5 - 2.8 Kg. Findes der nogen der er så lette der kører med GDDR 5 grafik kort?

Prisen skal helst være ca 8000 Kr.. Hvis det virkelig bliver en god bærbar med så lav vægt kan det måske strækkes til 10000 kr., men så skal det også være kræs.

Håber nogen har nogle gode inputs.

På forhånd tak
Avatar billede Mallen32 Nybegynder
12. marts 2012 - 22:29 #1
Hej

Jeg synes at det er en ganske god maskine til prisen.
Hvis du ikke skal bruge computeren lige nu kan du jo overveje at vente til intel ivy bridge kommer i næste måned!
Avatar billede pstidsen Novice
12. marts 2012 - 22:31 #2
Hvilke spil spiller du?

Det er nok en af disse tre: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=6551853;6534400;5516975 Synes nok du skal tage den fra MM Vision der er tusind kroner billigere. Du skal jo huske at OS kommer oveni og så kan du evt. opgradere til 8 GB RAM. Men igen, hvilke spil spiller du?
Avatar billede mrandersb Nybegynder
13. marts 2012 - 08:46 #3
Tak for svarene.

Det er ikke de store spil, men sims og fifa i hvert fald, og så må den også godt bare vøre lidt fremtidssikret mht. grafik så man ikke skal skifte om et år.

Kan godt se pointen i at måske tage den der er 1000 kr. billigere.

smid nogle svar
Avatar billede pstidsen Novice
13. marts 2012 - 09:53 #4
Tag den billige når det er de spil du vil spille! De kræver intet ;)