Avatar billede daphne Novice
11. marts 2012 - 12:55 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

PC-højttalere virker ikke sammen med tv

Vi har foræret min datter et par pc-højttalere til hendes tv, da hun har ønsket sig lidt bedre lyd.

Havde på forhånd undersøgt, at der var udgang til pc-audio i fjernsynet.

Fjernsynet er et Panasonic 19" LCD - Model: LCD 19171, og højttalerne hedder: Bose Compagnon 2.

Når højttalerne tilsluttes hendes almindelig bærbare pc virker de upåklageligt.. men når de tilsluttes til fjernsynet, sker der absolut ikke en fløjtende fis.

Hvad gør vi forkert ?? - hvad skal der til for at de kommer til at virke sammen med fjernsynet ??

På forhånd tak for hjælpen.

Mange hilsner fra
Gitte Daphne
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2012 - 13:11 #1
Hej Gitte.
Er du 100 % sikker på at det er audio out?
Jeg har et 42" Plasma tv hvor der også er en audio mulighed, men det er en indgang.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2012 - 13:13 #2
Jeg kan ikke finde nogen online manual med de beskrivelser du komme med desværre.Får ikke nogle hits andet end Eksperten og dette spørgsmål.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. marts 2012 - 13:54 #3
det er ikke panasonic - LCD19171 / PROSONIC
Avatar billede daphne Novice
11. marts 2012 - 13:59 #4
#1>
Kan man reverse det, hvis det er en audio 'indgang' ?? - så man på én eller anden måde kan få dem til at fungere ??

Har tjekket, men det fremgår ikke ved selve stikket på tv'et. Der står KUN 'pc audio' på stikket.
11. marts 2012 - 14:03 #5
Det er med 99% sansynlighed en INDGANG, som typisk bruges ved PC brug sammen med ANALOG VGA stik...
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2012 - 14:05 #6
jeg har aldrig hørt at en indgang på et tv kan blive en udgang, som man kan sætte et lydkort til, så det tror jeg ikke du kan.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2012 - 14:07 #7
#5 Jep.
Min søn bruger denne mulighed på sit tv når han skal koble sin bærbar på med kabel til formålet.
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. marts 2012 - 14:53 #8
i kan få lyd ud hvis der er et Scart stik.
http://www.sandberg.it/da-dk/product/Scart-Universal-Adapter-IN-OUT
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2012 - 14:58 #9
#8 Enig.
Avatar billede daphne Novice
23. april 2012 - 12:41 #10
#8> poko1.

Super, det var lige det, der manglede for at få det til at virke.

Er meget taknemmelig for din hjælp.

Venligst læg dit svar her i debatten, så du kan få dine velfortjente point.

Mvh.
Gitte
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. april 2012 - 17:53 #11
Nu ligger jeg et svar jeg samler normalt ikke point men hvis jeg ikke gør er der straks andre de4r gør! du må gerne lægge et selv og beholde point så afviser du bare mit :-)
Avatar billede daphne Novice
23. april 2012 - 18:05 #12
Jeps, I know, har det selv på samme måde, men er simpelthen for at få lukket de åbne spørgsmål, at jeg gør det sådan.. ellers blir der bare 'ballade', og det orker jeg bare ikke :-(

Men du skal have mange tak for hjælpen :-) - min datter er helt oppe at køre over, at det nu endelig fungerer med lyd i højtalerne fra tv'et :-)

Mvh.
Gitte
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2012 - 21:23 #13
#11 Nu tager jeg ikke point uden jeg bliver bedt om at lægge svar.Og det gør claes57 og karise heller ikke, så jeg ved ikke lige hvem du refererer til poko1?